Malin Collin

La Dolce Vita vs Hell i Stockholm

Startsida / Inlägg

Toalettlektyr kan leda till hjärntvätt – läs och lär!

av Malin Collin, reporter

En dag när jag pratade om mode, mest för mig själv, kommenterade Niklas att en grå oversizekofta  är ett måste till ankelboots och gjorde sedan någon typ av referens till Chloë Sevignys stil. Detta bringade mig minst sagt ur fattning. Hur kunde killen som alltid nöjt konstaterar att han är totalt ointresserad och opåverkad av trender kunna droppa två av höstens viktigaste plagg och en av våra största modeikoners namn inom loppet av 30 sekunder. Jag började ana oråd.

Någon dag senare hittar jag en uppslagen Veckorevyn i röran bland Cosmopolitan, Nöjesguiden och Elle inne i badrummet. Och mycket riktigt, sidan som är uppslagen innehåller tips på höstens måste-ha-plagg där både koftan och ankelbootsen finns nämnda. Dessutom upptäcker jag en stor bild på Chloë Sevigny på röda mattan. Killen har alltså ofrivilligt lärt sig de senaste trenderna genom att jag planterade glossy magazines på toaletten och gömde de tråkiga cykel -och datatidningarna. Det är hjärntvätt i hög klass!

  • Tjänstgörande redaktör: Johan Edgar
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB