Toalettlektyr kan leda till hjärntvätt – läs och lär!
avEn dag när jag pratade om mode, mest för mig själv, kommenterade Niklas att en grå oversizekofta är ett måste till ankelboots och gjorde sedan någon typ av referens till Chloë Sevignys stil. Detta bringade mig minst sagt ur fattning. Hur kunde killen som alltid nöjt konstaterar att han är totalt ointresserad och opåverkad av trender kunna droppa två av höstens viktigaste plagg och en av våra största modeikoners namn inom loppet av 30 sekunder. Jag började ana oråd.
Någon dag senare hittar jag en uppslagen Veckorevyn i röran bland Cosmopolitan, Nöjesguiden och Elle inne i badrummet. Och mycket riktigt, sidan som är uppslagen innehåller tips på höstens måste-ha-plagg där både koftan och ankelbootsen finns nämnda. Dessutom upptäcker jag en stor bild på Chloë Sevigny på röda mattan. Killen har alltså ofrivilligt lärt sig de senaste trenderna genom att jag planterade glossy magazines på toaletten och gömde de tråkiga cykel -och datatidningarna. Det är hjärntvätt i hög klass!