Ett öppet brev till Pågens – sparka era slarviga anställda
avSom självutnämnd kanelgiffelkonnässör så känner jag mig nödd och tvungen att å det grövsta ifrågasätta den eller de nya anställda på Pågens bageri. Normalt sett är dessa kanelgifflar från himlen perfekt tillagade, gyllenbruna, krämiga och saftiga inuti och varje giffel perfekt formad. Den senaste månaden har jag vid ett flertal tillfällen (och härmed avböjer jag vänligen kommentarer på hur ofta jag inmundigar dessa delikatesser) blivit djupt besviken. Uppenbarligen rör det sig om en slarvig nyanställd, en amatör i paradisets bagerifabrik, en kättare i kanelvärlden. Kanelgifflarna jag har återfunnit i min påse har varit smått brända, väldigt mörka uppe på giffeln och nästan svarta undertill. Detta medför att de blir torra, ger en bränd bismak och torkar ut kanelkrämen. Till råga på allt har det funnits skalkbitar i påsen, missbildade gifflar utan fyllning. Igår brände tårarna bakom mina ögonlock i pur besvikelse. Snälla Pågens, sparka klåparen och återanställ kanelgiffelbagaren omedelbart!