Dagens påse
avI mat- och vinbranschen är påsen eller goody bagen en viktig företeelse. Den innehåller i stort sett alltid informationsmaterieal. Några broschyrer, faktablad, en dvd och allt oftare ett USB-minne.
Det är förstås så där lagom goodie för redaktörer med skrivbord och papperskorgar fulla av info om nya produkter och annat som PR-folket vill puffa för. Så i med något skoj i påsen. Ibland kan det vara en mindre påse, ofta av cellofan med fint snöre runt som innehåller lite torkad frukt och ett par kanelstänger. Det får påsen att dofta gott men så värst upphetsande är det ju inte.
Bättre då den rätt snygga påse (bilden) som jag snappade upp på en vinprovning i torsdags.
Innehåll: Ett blankt vinmagasin, en liten reklamfolder för vintips på nätet, ett rätt kul vinfikonspråks-minilexikon, med ord typ ”Stjälkigt i slutet” och ”ulliga tanniner” samt en flaska vin. Bingo!
Inte ofta man får sådana kluckande påsar. Och det är nog bra det.