Glatt lurad
avJag var med om en ”PR-kupp”. Klev glatt innanför portarna till popup restaurangen Dills öppning för ett par veckor sedan. Den brittiska Guide Michelin-belönade stjärnkrögaren Michael Wignall hade bestämt sig för att låta den kräsna Stockholms-publiken smaka på hans matkonst. Jag, Ann, Sofia och Margita smaskade glatt i oss nio fantastiska om än minimala rätter med nöjda miner som resultat. Molekylära underverk för våra små gomsegel. Helt i samma klass som Lux, Mathias Dahlgen och Operakällaren. Intet ont anande njöt vi loss utav bara helvete. Nu har det visat sig att allt bara var en ”bluff”. Råvaruleverantören och initiativtagaren hette Lidl. Den utskällda, mytomspunna lågprismatbutiken med alla de bisarra varunamnen. Lidl ville visa att deras varor duger till det allra bästa – utan förutfattade meningar. Ingen ljög någonsin. Ingen av oss frågade! På allvar! Ingen har under Dills tre veckor korta existens i Stockholms natten frågat om råvarornas ursprung. Det säger så mycket om våra förutfattade meningar om precis allting! Smart Lidl!!