Mirakelkräm – eller bara väldoft?
av Om celluliter gick att smörja bort skulle jag knalla runt med en stor burk kräm hela dagarna. Oavsett pris skulle förmodligen köpa den och kladda ner hela mig. Oavbrutet. Men nu har jag ju testat en hel del ”mirakelmetoder” mot de förhatliga groparna genom åren och hittills är det bara LPG-massage av alla ”slömetoder” som verkligen har fungerat. Men jag testade ändå krämen Adonia Leg Tone Serum med öppet sinne för att se om den höll vad den lovade eftersom den har hyllats ab otaliga bloggare och skönhetssajter.
Om celluliter gick att smörja bort skulle jag knalla runt med en stor burk kräm hela dagarna. Oavsett pris skulle förmodligen köpa den och kladda ner hela mig. Oavbrutet. Men nu har jag ju testat en hel del ”mirakelmetoder” mot de förhatliga groparna genom åren och hittills är det bara LPG-massage av alla ”slömetoder” som verkligen har fungerat. Men jag testade ändå krämen Adonia Leg Tone Serum med öppet sinne för att se om den höll vad den lovade eftersom den har hyllats ab otaliga bloggare och skönhetssajter.
”Kliniskt bevisad att reducera synliga celluliter med 47% på 9 minuter. En 47% synlig reducering av celluliter på 9 minuter och 72% reducering efter sex veckor.”
Så står det på förpackningen. Men icke. Mina ben såg faktiskt precis exakt likadana ut efter varje applicering – även efter fyra veckor. Sen gav jag upp. Men de doftade ljuvligt. Alltid nåt.
Vill du ha släta ben i sommar är det alltså motion och en LPG-kur på 15 gånger som gäller. Sorry.
 
         Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet  och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.
Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet  och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.























