Startsida / Inlägg

”Time” och ”Longwear” får oss att köpa mer

av Petra Weiss

Generate.ashxHudvårdskrämer som lovar resultat inom en viss, bestämd tid säljer bäst, enligt en undersökning. Produkter som tar tid på sig att fungera gör kunden engagerad och mer villig att testa den. Heter den dessutom någonting med ”Time” så är chansen ännu större att vi väljer just den enligt undersökningen som gjordes vid Columbia-Presbyterian Medical Center, USA. Även makeup som är ”longwear”, alltså sitter längre, är populärt, liksom de produkter som utlovar omedelbart resultat.
Men vi luras ofta av företagens storsinta ord.
– Din hud behöver fyra till åtta veckor på sig att genomgå någon som helst förändring och för att kunna se om produkten verkligen fungerar, säger kemisten Ron RobinsonBeautyStat.com, en webbsajt som betygsätter nya produkter.

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Fred Balke, Christoffer Glader och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB