Startsida / Inlägg

Burberry vill ge dig rätta rockstar-feelingen

av Petra Weiss

En rockstjärna och en supermodell är engelska Burberrys vapen när de lanserar nya doften för män, Brit Rhythm. Reklamfilmen är svartvitt och visar These New Puritans sångare George Barnetts väg in på konsertscenen med tusentals skrikande fans väntandes. Men givetvis bjuds det lite avklätt också – i form av Barnett som klär på sig i logen och kysser supermodellen Suki Waterhouse.

Själva doften är skapad av Burberry’s kreativa chef, Christopher Bailey och beskrivs av Bailey själv som sexig och provokativ.

– Doftnoterna speglar ruset du känner innan du kliver in på scenen som en rockstjärna, förklarar han.Doftnoterna som kommer få honom att känna sig som en rocker är bland andra svart läder, krispig grön basilika och trä.

Om du vill känna dig som en riktig rockstjärna kan du gå in på Burberrys hemsida eller Facebooksida och skriva upp dig för en gratis låtsastatuering som doftsatts med Brit Rythm. Om du har turen att få en tatuering innan de tar slut, så är du också med i dragningen av VIP-biljetter till en av de tre konserterna som Burberry arrangerar med Barnett i New York, London och Singapore. Om ett ”all access passes” blir ditt ingår såväl flyg som hotell. Rock on!

burberryparfymen
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Emma Lindström och Emelie Perdomo
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB