Yohio skördar framgångar med sin parfym
av
I väntan på att sångaren Yohio ska göra entré som första artist på scen i Melodifestivalen 2014 får vi i andäktighet sniffa på killens nysläppta parfym ”Yohio”. ”Yohio” har nämligen sålts slut på ett kick på de flesta parfymdisker den landat på under vinterhalvåret. ”Efterfrågan har varit enorm”, berättar Face Stockholm, Gun Nowak, grundaren av och VD på företaget som är coproducent till doften.
Gun Nowak om framgångarna:
Varför är doften en sådan succé tror ni?
”Doften speglar Yohios fantastiska personlighet, kreativitet och fantasi. Jag är helt tagen av hans kraft att gå sin egen väg och att vara en så stark förebild för ungdomar. Vi beundrar hans begåvning – han har på egen hand lärt sig tala perfekt japanska, även med dialekt”.
Bär Yohio doften själv?
”Absolut, han älskar den. Han har varit med själv och tagit fram den”.
Jag har förstått att doften är en succé även utomlands. I vilka andra länder efterfrågar doften?
”Vi har skickat parfymer främst till Japan, Tyskland, Norden, Amerika och Australien”!

Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.























