Svenskt ekomärke hamnar på lyxsajten Net-a-porter
avEstelle & Thild tar nu klivet ut på high end-marknaden och ska börja säljas på den exklusiva sajten NET-A-PORTER. Sedan starten 2009 har märket lanserats på flera globalt kända butiker som Le Bon Marché i Paris och Selfridges i London och blivit mäkta populärt för sina produkter som är fria från tillsatser som parabener och mineraloljor.
Det svenska ekologiska hudvårdsmärketBakom märket står Pernilla Rönnberg som startade Estelle & Thild när hon började reflektera över sina döttrar Estelle & Mathildes framtid och världen de växer upp. I samråd med ett team av experter skapade hon då en serie produkter med extrakt och oljor från naturen där samtliga är ekologiskt certifierade av Ecocert.
Net A-Porter lanserades i juni 2000 och är utan tvekan den ledande onlineshopen inom lyxvaror med märken som Chloé, Marc Jacobs, Burberry Prosum, Miu Miu och Stella McCartney. Förra året började man även sälja skönhetsprodukter.