Åhléns satsar på glajjor
av
…Och så här kommer det se ut. Foto: Åhléns
Ytterligare ett vårtecken ploppar upp den 7 mars. Det är Åhléns City i Stockholm som har bestämt sig för att vintern är slut och firar det med att öppna en gigantisk avdelning med bara solglasögon. Avdelningen blir Sveriges största öppna solglasögonavdelning där så gott som samtliga bågar finns tillgängligt för kunden att prova utan att be om hjälp.
Det kommer också finnas speciella solglasögonstylister om du är osäker på vilken båge du är snyggast i och inte litar på dina vänner.
Utbudet är en mix av välkända internationella märken som Tom Ford och Céline till svenska märken som Guldknappenvinnaren Anna-Karin Karlsson och norrländska E&E.

Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.























