Startsida / Inlägg

Mackey: Nytt kraftfullt klinikmärke lanserat i Sverige

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Mackey är ett nytt hudvårdsmärke som bara säljs på klinik av utbildad personal
Mackey är ett nytt svenskt hudvårdsmärke som bara säljs på klinik av utbildad personal

Ett nytt spännande klinikmärke har precis lanserats i Sverige på Mackey Aestetic Clinic. Serien som innehåller ampuller med EGF (stamcellstillväxtfaktorer), rengöring, krämer och ögonserum är initierad av klinikföreståndaren Sara Key och utvecklad av svenska kemister. De kraftfulla produkterna tillverkas i Schweiz.

Kraftfulla säger jag därför att jag testat den rosafärgade Mackey Glycoic krämen som inte går av för hackor. Den har jag testat nu i två veckor på kvällarna och det svider till rejält i några sekunder när jag applicerar krämen. Krämen sägs påskynda exfolieringen av döda hudceller genom noga utvalda AHA-syror som i sin tur boostar kollagenproduktionen. Efter en vecka är huden påtagligt förändrad och fri från torrhetssymptom. Under krämen har jag använt EGF ampuller som ska stimulera keratinocyterna och dämpa oxidationen i hudens celler.

Sara Mackey är grundare av Mackey aestethic clinic i Vasastan, Stockholm
Sara Key är grundare av Mackey aestethic clinic i Vasastan, Stockholm

Anledningen till att Sara Key beslutade sig för att ta fram en ny klinikhudvårdsserie var för att hon tyckte att det saknades bra krämer och estetiskt behandlande hudvårdprodukter. Så hon gjorde slag i saken och kontaktade en kemist för att beskriva vad det var hon saknande på marknaden. Kemisten lyssnade och kom tillbaka med produkter som var mycket bättre än vad Sara kunnat drömma om.

Det visade sig att ampullerna och krämerna var nycket bättre än jag hade förväntat mig. Det gjorde mig naturligtvis ännu mer peppad och övertygad om att produkterna skulle fungera. Inte minst som ett komplement till övriga klinikbehandlingar vi erbjuder som fillers och botox. Men det är ju inte alla som vill ta till sprutor för att bli fina och då måste vi kunna erbjuda produkter som verkligen ger resultat förklarar Sara Key, bördig från skottland, därav namnet på produkterna: Mackey.

Ögonserumet ska ge ögonområdet en match
Ögonserumet ska ge ögonområdet en match

Extra kraftfulla blir effekten om man först gör en syrabehandling på klinik och sedan följer upp med produkter anpassade efter hudens specifika behov. Sara Key svarar så här på mina frågor:

På vilket sätt skiljer sig Mackeyprodukterna från andra klinikprodukter på marknaden?
”Vi har mer sammansatta krämer med flera verksamma ingredienser i samma kräm för att undvika så många burkar på hyllan- vi har dessutom mer verksam substans per ml. Dessutom är vi bland de allra första med tillväxtsubstansen EGF”
Varför beslutade du dig att ta fram den här serien?
Våra kunder fick inte tillräcklig effekt på de produkter som vi kunde erbjuda dem, 
av det befintliga utbudet. Att vara ”relativt” eller ”ganska” nöjd räckte inte, tyckte vi själva, så då blev resultatet den här serien som är mer komplett och kraftfull.”
Vad är så speciellt med de här produkterna då?
”Produkterna bygger på den senaste stamcellsforskningen, och innehåller ett verksamt extrakt av epidermal tillväxtfaktor, utvunnen från västriket, samt AHA, PHA samt vitaminsyror och med exfolierande samtidigt som läkande och reparerande effekt. Båda delarna är dokumenterat bevisat som aktiv anti-aging”.
Vilka är era kunder?
”Vi vänder oss till personer som vill ha förändring, kunder som gör behandlingar på kliniker, samt de som inte har tid för detta men ändå vill ha en hudförändrande, hudföryngrande effekter”
Vad kan man förvänta sig för resultat av era produkter?
” Man bör definitivt förvänta sig ett resultat- minskade porer och linjer, en ökad elasticitet av epidemis/ytterhuden, en fastare dermis, definitivt mindre torr, en helt ny lyster, en mer rosa,  blodgenomströmmad hud. En friskare hud helt enkelt”, sammanfattar Sara Key.
mackey1
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Emma Lindström, Mikael Hedmark och Emelie Perdomo
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB