Startsida / Inlägg

H&M storsatsar på skönhet – lanserar över 700 nyheter

av Petra Weiss

hmFOTO: H&M

I höst gör svenska H&M en rejäl satsning på skönhet – i 900 butiker världen över släpps över 700 nyheter inom makeup, hår och kroppsvård. Produkterna kommer ersätta det existerande utbudet och innehåller bland annat två hela makeuplinjer där en av dem, ”Conscious” är ekocertifierad.

– Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda ”mode för ansiktet” hos H&M. Det är en möjlighet att vara uppfinningsrik, kreativ och ha kul med färger, säger Sara Wallander, konceptdesigner på H&M Beauty.

I fortsättningen kommer också H&M släppa säsongsfärger och limiterade kollektioner.

hm2FOTO: H&M

 

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Jennifer Snårbacka, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB