Startsida / Inlägg

Silly Season i mode- och skönhetsindustrin

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

 

Lady Gaga goes modern geisha i Shiseidos nya reklam
Lady Gaga, goes modern geisha, i Shiseidos nya reklam

Silly season är inte ett begrepp bara i idrottsvärlden. Det förekommer även en vild huggsexa bland skådespelare och artister som jagas av skönhets- och modeindustrin för att skriva på lukrativa kontrakt. Här är stjärnorna som kammar hem prestigekampanjerna i höst.

Lady Gaga – Shiseido Det Japanska skönhetsmärket Shiseido har knutit den extroverta sångstjärnan Lady Gaga, 29, till sig. Under parollen ”Be Yourself” ska hon sälja märket. Hon har redan postat ett femtiotal selfies på Instagram där hon bär Shiseidomakeup.

Alicia Vikander tjänar många sköna slantar tack vare Louis Vuitton
Alicia Vikander tjänar många sköna slantar tack vare Louis Vuitton

Alicia Vikander – Louis Vuitton I höst får vi se vår egen Hollywoodstjärna, Alicia Vikander, 27, i en påkostad väskkampanj för det anrika franska väskhuset Louis Vuitton. Kampanjen är plåtad av Juergen Teller och Bruce Weber och kommer synas i tidningar och i annonser världen över.

IT-tjejen Olivia Palermo var i Sverige precis och pratade om samarbetet mellan henne och Nagellacksmärket Ciate London
IT-tjejen Olivia Palermo var i Sverige precis och pratade om samarbetet mellan henne och nagellacksmärket Ciate London

IT-tjejen Olivia Palermo, som sitter frontrow på alla modevisningar i världsmetropolerna och har 2.5 miljoner följare på Instagram, var nyligen i Sverige och promotade sitt samarbete med high-end nagellacksmärket Ciate London där hon fått en hel makeupserie och 5 nagellacker specialdesignade i sitt namn.
Jag skulle inte sätta mitt namn på vad som helst. Det är viktigt att det stämmer med min personlighet. Jag har alltid gillat Ciate´ för att det står för kvalité och att företaget delar mitt sätt att se på makeup och vad jag vill förmedla, berättar hon för Skönhetsredaktörerna.se på pressvisningen på Strandvägen 7A.

Whitney Port är Wellas nya dragplåster!
Whitney Port är Wellas nya dragplåster!

Whitney Port – Wella TV-personligheten Whitney Port, 30, har skrivit på ett fett kontrakt med Wella Professionals. Hon blir ansiktet utåt för Wellas hårstylingserie Eime. ”Jag har alltid letat efter produkter som reflekterar min personlighet och nu är jag glad över att arbeta med en hårserie som verkligen gör statment av hårstyling”, berättar hon i ett pressmeddelande.

Sharon STone hävdar att hon inte använder fillers. Varför gör hon då reklam för ett fillersföretag?
Sharon STone hävdar att hon inte använder fillers. Varför gör hon då reklam för ett fillersföretag?

Sharon Stone – Restylane Hollywoodskådisen Sharon Stone, 57, har nyligen skrivit på ett flerårigt kontrakt med fillerföretaget Restylane, som till för bara något år sedan var svenskägt. – Jag är överväldigad över vad de nya fillersteknikerna kan göra med ditt utseende för att skapa ett naturligt resultat, säger hon i ett pressuttalande. Kampanjen är global och kallas för ”Proof in real life”.

#NoMatterWhat är budskapet när världsartisten i filmen berättar vad som motiverar henne i sin träning, till soundtrack av Rihannas låt ”Bitch Better Have My Money”
#NoMatterWhat är budskapet när världsartisten i filmen berättar vad som motiverar henne i sin träning, till soundtrack av Rihannas låt ”Bitch Better Have My Money”

 

Rihanna – Stance och Puma Rihanna, 27, har skrivit kontrakt med både strumpföretaget Stance och med Puma. Men det är inte yllesockar det gäller utan fräcka stayups och färglada strumpebyxor. Dessutom ska hon designa två egna strumpor. För Puma ”Jag är skitglad över att vara del av ett sånt kreativt och roligt team”, säger hon.

Miley Cyrus har varit Viva Glamtjej tidigare för Mac
Miley Cyrus har varit Viva Glamtjej tidigare för Mac

Miley CyrusViva Glam Amerikanska märket Mac har kontrakterat den unga sångerskan för att vara ansiktet utåt på deras nya Vivaglamkampanj.

Sångerskan och skådespelerskan Selena Gomez, 22, blir ansiktet utåt för det amerikanska hud- och hårvårdsmärket Pantene. Kampanjen börjar i augusti. ”Det är fantastiskt att bli ambassadör för ett märke som man själv använt i åratal. Jag utvecklar min stil hela tiden och jag älskar att ta risker med mitt hår och det här schampot håller håret hälsosamt”, kommenterar hon kontraktet med det amerikanska företaget. Källa Telegraph, Cosmetic Business och NYPost

Skärmavbild 2015-10-07 kl. 17.25.40
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB