Jaden Smith frontar Louis Vuittons kampanj
av
Vårens coolaste reklamkampanj kommer utan tvekan från Louis Vuitton. Modehusets SS16 kollektion visas i kampanjen ”SERIES 4”, som illustrerar en visuell dialog mellan flera olika kreatörer och deras konstverk.
Kampanjen innehåller tre olika tolkningar som kompletterar varandra och vävs ihop med berättelsen om en hjältinna som modehusets kreativa chef Nicolas Ghesquière valt att utforska. De tre olika kreatörerna till ”SERIES 4″ är fotograferna Jeurgen Teller och Bruce Weber, samt den japanska manga och TV-spelsskaparen Square Enix. valt att utforska. De tre olika kreatörerna till ”SERIES 4″ är fotograferna Jeurgen Teller och Bruce Weber, samt den japanska manga och TV-spelsskaparen Square Enix.
I ”Hjältinnan” av Bruce Weber dyker lite oväntat Jaden Smith upp iklädd kläder från modehusets kollektion för kvinnor, något som Ghesquière hyllas för eftersom han med kampanjen visar att mode och stil inte har några könsgränser.
På Jaden Smiths Instagram postade han nyligen bilder från kampanjen med texten ”Thank You So Much @louisvuitton And @nicolasghesquiere For The Opportunity To Impact This World.”




Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.























