Jag har varit på en av de häftigaste upplevelserna under alla mina år som bloggare på Skönhetsredaktörerna.se. Lush bjöd förra helgen in 3000 av sina medarbetare från 52 länder och 850 Lush-butiker runt om i världen till något som de kallade för Lush-Summit 2017 i Dockland, London.
Där fick medarbetarna och journalister ta del av företagets nyheter under två dagar. På schemat stod deras arbete med fairtrade, olika hållbarhetsprojekt och under i den gamla krydd- och tefabriken kunde man gå runt i olika upplevelsepaviljonger och kolla på tillverkning, göra 3-D Lush-kakor och lyssna på föredrag.
Wow säger jag bara. Har nog aldrig varit med om något häftigare tror jag! Ögonen var stora som tefat och då har jag rest extremt mycket. Det jag gillar med Lush är att det är ett statementföretag. De blundar inte för orättvisor och med glimten i ögat sätter de igång projekt som verkligen kan göra skillnad i världen. Och allt med en badbombs hjälp. Eller en charity pot. Jag älskar den kombinationen!
Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.