Oscarsutdelning 2017: Kategori – Årets statement
avVilka får årets Oscars 2017. De har en sak gemensamt. De har gjort skillnad under 2016. Till det bättre. Det kan vara resultatmässigt för huden, håret eller makeupen. Men det kan också vara för miljön, faunan eller för andra medmänniskor.
En Oscarsutnämning från Skönhetsredaktörerna.se innebär att produkten är noga testad och utvald för en egenskap som gör att den sticker ut lite extra på badrumshyllan samt blivit en av våra favoriter. Under veckan som kommer får ni se flera viktiga kategorier prisas här på Skönhetsredaktörerna, så håll ögonen öppna!
Obs: Länkarna är inga affiliate-länkar. Vi tjänar inga stålar på våra tips!
Oscarsutdelning 2017 : Kategori: Årets statement – Produkterna som gör skillnad.
Årets statement – Solskydd. Aethic Sôvée. Filantropen Marx Allard från Holland har genom organisationen Going Blue Foundation tagit fram det första solskyddet i världen som inte stör eller bryter ner det marina livet. Nu kan vi snorkla och bada med gott samvete. I Sverige kan du köpa Aethic Sôvée som är marint certifierat av organisationen Marinepositive på Ekoshopen.
Årets statement – Makeup: October Stockholm läppstift. Oktober hela året om tyckte makeupartisten Nina Holmgren och skänker pengar från försäljningen till Cancerfonden – hela året. Inte bara i oktober.
Årets statement – Verktyg. Jacks beauty line. Miriam Jacks. Makeupartisten från Berlin ger barnhemsbarn i Tyskland meningsfull vardag när de hjälper till att måla de veganska borstarnas skaft vilket blivit årets snackis bland make up artister.
Årets statement – Företag: Lush. När ingen handlar från bönderna som bor i Fukushimaregionen. Då gör Lush det istället. Under året har de köpt okontaminerad bomull och rapsolja av bönder som drabbats svårt av tsunamins efterdyningar i Japan.
Årets statement – Spa. Kalahari. Carina Franck bakom märket Kalahari brinner för bevarandet av nomadfolket San-people från kalahariöknen i Sydafrika och Namibia. Hon handlar handplockade råvaror från nomadfolket och gör härliga spaprodukter av dem.
Årets statement – Fair-trade. Berså. hjälper oss göra bra val. I Sverige är vi bra på att bry oss om ursprung och handla med hjärtat och hjärnan.
Årets statement – Hår. Maria Nila, Sand Colour refresh. Maria Nila tog ställning för elefanterna och highlightade problematiken kring tjuvskyttet i Afrika genom sin försäljning av bra hårvård. Visar på vikten av att rätt val på en annan plats på jordklotet faktiskt kan göra skillnad,