Kiss New York Professional lanseras i Sverige
avSnart är det midsommar! Och då kan vi glädjas åt att det prisvärda makeupmärket Kiss New York Professional lanseras i Sverige. Det var under Daisy Beautys kryssning som till Finland för några veckor sedan som nyheten släpptes. Med på fartyget var Chi Un Bark som själv är koreanska men som bor i New York sedan många år tillbaka. Hon berättar att Kiss New York har tittat mycket på koreanska märken och utvecklat sina produkter från K-beauty förebilder.
”Koreanskor vill vara naturliga, ha en ljus complexion och i västvärlden koncentrerar man sig just nu på markerade ögonbryn och täckande produkter, det är den här kombinationen som vi har försökt att sammanfoga,” påpekar Chi Un Bark – Senior Manager Cosmetics på Kiss New York
”Be your own pro” är företagets filosofi och de uppmanar alla att bara leka loss bland deras produkter eftersom de är väldigt lättillgängliga och ligger i bra prisklass. I USA finns det 448 olika produkter och 46 linjer att välja mellan i Sverige har man handplockat ett specifikt urval för den svenska marknaden! Det finns ett 60-tal olika ögonskuggor (varav 10 lanseras i Sverige).
Magical ink liner är min favorit, det är utvecklad enligt Japansk koncept och kan tvättas av med vatten.
Kiss Professional New York säger själva att de har den största makeupmarknaden i USA och är större än alla andra just nu. De plockar hejvillt inspiration från andra makeupproducenter som Mark Jacobs, Givenchy, Kevin Aucoin och Anastazia.
”Vi har gjort blindtester bland våra konsumenter och de kan inte skilja formuleringarna från varandra berättar Chi Un Bark stolt, som hintar om att de tillverkar på samma makeupfabriker som flera av de stora prestigemärkenas fabriker…
Anledningen till att de blivit så stora avslöjar Chi Un Bark för mig under middagen på kvällen då jag har henne vid bordet. De har nollbudget på marknadsföring. ”Vi vill vara där våra konsumenter är, och det är på Instagram och Youtube. Det är våra fans som äger märket, utan deras exponering hade vi inte varit någonting”, säger hon.
”Det är stor skillnad på texturerna i ögonskuggor och rouge. Rouge har annan typ av puder i sig och rouge handlar enbart om att den är blandbar med annat puder och vi har varit väldigt noga med produktutvecklingen för att anpassa den till våra konsumenter”, berättar Chi Un Bark.
65 procent av produkterna tillverkas i Korea, penslarna i Tyskland och sedan spridda skurar. Jag kan intyga att pigmenten är outstanding. Läpp – produkterna sitter i timmar och ögonskuggorna blendas fint. (och kostar bara 59 kr, wow!) Produkterna lanseras i Sverige runt midsommar. Det här är ett makeupsläpp att verkligen se fram emot.