Startsida / Inlägg

Gärna Green Week men inte Black Friday

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Mellan 20 till 26 november öppnar Yogobe upp sin Facebookgrupp #BEYOGA365 för digitala bytesdagar, som de kallar Green Week. Plattformen är bara till för privatpersoner,
Mellan 20 till 26 november öppnar Yogobe upp sin Facebookgrupp #BEYOGA365 för digitala bytesdagar, som de kallar Green Week. Plattformen är bara till för privatpersoner,

Vi som skönhetsredaktörer verkar i en bransch där det konsumeras oerhört mycket produkter hela tiden men på vår blogg kommer ni inte att se något inslag om Black Friday eftersom vi tycker det är ett koncept som känns förlegat, icke tidsrelevant och dessutom känns helt emot den trenden som vi ser just nu med medveten konsumtion, återvinning och återbruk. Istället vill vi slå ett slag för Green Week som är en digital yogatjänst.

Yogobes digitala Green Week är en ”motaktion på överkonsumtionen i ett samhälle där många har sådant i garderoben som inte används, men som kan gagna andra”. Green Week uppmanar istället sina yogaintresserade konsumenter att byta bort kläder och träningsredskap som inte används eller behövs längre. Hjälp någon annan att inte behöva köpa nytt. Bytesdagarna äger rum 20 till 26 november i Facebookgruppen #BEYOGA365.

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Emma Lindström och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB