Startsida / Inlägg

Digital adventskalender lucka 15 – Upcircle

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Upcircle gör hudvård av fallfrukt och ratade växtdelar

 

Här på bloggen öppnar vi varje dag en digital lucka i vår egen adventskalender. Vi tipsar om julklappar som är hållbara eller stödjer en cirkulär ekonomi så att en tredje part får stöd av ett köp.

15 december – lucka 15 – Upcircle

Det brittiska företaget Upcircle gör hudvård av fallfrukt och ratade frukter och grönsaker.

Det började med insamlad kaffesump från Londons fashionabla krogar 2015. Sedan har det utvecklats till hudvårdsprodukter med ratade frukter, kryddor och grönsaker. Allt från krämer, masker till tvål och handkräm. Anna och William Brightman heter paret bakom idén.

Handlar du från Upcircle stödjer du en cirkulär ekonomi och en hållbar lösning på avfall.

 

 

 

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktör: Mikael Hedmark, Jenny Åsell
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB