Startsida / Inlägg

Alicia Keys gör hudvårdslinje med e.l.f. Cosmetics

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Grammyvinnaren Alicia Keys är känd för sin antimakeupkampanj 2016 med hashtagen #nomakeup. Bild från Bustle

Sångerskan Alicia Keys har bara en i raden av artister och stjärnor som ger sig in i hudvård- och makeupbranschen. En av de kanske mer oväntade konstellationerna är Alicia Keys som gjorde sig känd för att posta flera inlägg under 2016 med hashtaggen #nomakeup. Men nu är det hudvård som är artistens nya fokus. Hudvårdslinjen är tänkt att lanseras under 2021, enligt Allure.

Hudvårdslinjen har inget namn ännu, men enligt pitchen från e.l.f. Cosmetics ligger fokus på ”hudälskande, dermatologiskt utvecklade produkter som är cruelty-fria”.  

E.l.f. Cosmetics storsäljande hudvårdslinje i dagsläget är deras CBD-oljebaserade hudvård. Om Alicia Keys hudvård kommer att dyka upp i Sverige är i skrivande stund oklart.

Storsäljare idag hos e.l.f. Cosmetics är deras hampaserie med CBD-olja

Fotnot: Förra månaden rapporterade Forbes att Storbritanniens utgifter för CBD-produkter hade överskridit £ 150 miljoner under de första fyra månaderna av 2020.

Källa: Bustle

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Fred Balke, Christoffer Glader och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB