Startsida / Inlägg

Bottega Veneta bojkottar sociala medier

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Bottega Veneta has left the building… of social media. Bild från Youtube.

Lyxmärket Bottega Veneta har stängt ner samtliga sina sociala medier. Och detta utan att kommentera det. Inför det nya året har det italienska prestigemärket avvecklat sina tidigare kanaler och plattformar på Instagram, Twitter och Facebook. Daniel Lee, Bottega Venetas konstnärliga ledare, har aldrig personligen haft några egna konton och i en intervju med Brittiska Vogue 2018 hade han sin ståndpunkt klar: “It was good to grow up in the pre-Instagram era: we had a lot of fun. It will be interesting to see what happens in the future. I believe there will be a return to privacy. I really hope so”. 
Bottega Veneta är det första modehuset att vända sina följare ryggen på sociala medier.  Återstår att se om detta är en trend.

 

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Filip Elofsson och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB