Silly Season i mode- och skönhetsindustrin

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

 

Lady Gaga goes modern geisha i Shiseidos nya reklam
Lady Gaga, goes modern geisha, i Shiseidos nya reklam

Silly season är inte ett begrepp bara i idrottsvärlden. Det förekommer även en vild huggsexa bland skådespelare och artister som jagas av skönhets- och modeindustrin för att skriva på lukrativa kontrakt. Här är stjärnorna som kammar hem prestigekampanjerna i höst.

Lady Gaga – Shiseido Det Japanska skönhetsmärket Shiseido har knutit den extroverta sångstjärnan Lady Gaga, 29, till sig. Under parollen ”Be Yourself” ska hon sälja märket. Hon har redan postat ett femtiotal selfies på Instagram där hon bär Shiseidomakeup.

Alicia Vikander tjänar många sköna slantar tack vare Louis Vuitton
Alicia Vikander tjänar många sköna slantar tack vare Louis Vuitton

Alicia Vikander – Louis Vuitton I höst får vi se vår egen Hollywoodstjärna, Alicia Vikander, 27, i en påkostad väskkampanj för det anrika franska väskhuset Louis Vuitton. Kampanjen är plåtad av Juergen Teller och Bruce Weber och kommer synas i tidningar och i annonser världen över.

IT-tjejen Olivia Palermo var i Sverige precis och pratade om samarbetet mellan henne och Nagellacksmärket Ciate London
IT-tjejen Olivia Palermo var i Sverige precis och pratade om samarbetet mellan henne och nagellacksmärket Ciate London

IT-tjejen Olivia Palermo, som sitter frontrow på alla modevisningar i världsmetropolerna och har 2.5 miljoner följare på Instagram, var nyligen i Sverige och promotade sitt samarbete med high-end nagellacksmärket Ciate London där hon fått en hel makeupserie och 5 nagellacker specialdesignade i sitt namn.
Jag skulle inte sätta mitt namn på vad som helst. Det är viktigt att det stämmer med min personlighet. Jag har alltid gillat Ciate´ för att det står för kvalité och att företaget delar mitt sätt att se på makeup och vad jag vill förmedla, berättar hon för Skönhetsredaktörerna.se på pressvisningen på Strandvägen 7A.

Whitney Port är Wellas nya dragplåster!
Whitney Port är Wellas nya dragplåster!

Whitney Port – Wella TV-personligheten Whitney Port, 30, har skrivit på ett fett kontrakt med Wella Professionals. Hon blir ansiktet utåt för Wellas hårstylingserie Eime. ”Jag har alltid letat efter produkter som reflekterar min personlighet och nu är jag glad över att arbeta med en hårserie som verkligen gör statment av hårstyling”, berättar hon i ett pressmeddelande.

Sharon STone hävdar att hon inte använder fillers. Varför gör hon då reklam för ett fillersföretag?
Sharon STone hävdar att hon inte använder fillers. Varför gör hon då reklam för ett fillersföretag?

Sharon Stone – Restylane Hollywoodskådisen Sharon Stone, 57, har nyligen skrivit på ett flerårigt kontrakt med fillerföretaget Restylane, som till för bara något år sedan var svenskägt. – Jag är överväldigad över vad de nya fillersteknikerna kan göra med ditt utseende för att skapa ett naturligt resultat, säger hon i ett pressuttalande. Kampanjen är global och kallas för ”Proof in real life”.

#NoMatterWhat är budskapet när världsartisten i filmen berättar vad som motiverar henne i sin träning, till soundtrack av Rihannas låt ”Bitch Better Have My Money”
#NoMatterWhat är budskapet när världsartisten i filmen berättar vad som motiverar henne i sin träning, till soundtrack av Rihannas låt ”Bitch Better Have My Money”

 

Rihanna – Stance och Puma Rihanna, 27, har skrivit kontrakt med både strumpföretaget Stance och med Puma. Men det är inte yllesockar det gäller utan fräcka stayups och färglada strumpebyxor. Dessutom ska hon designa två egna strumpor. För Puma ”Jag är skitglad över att vara del av ett sånt kreativt och roligt team”, säger hon.

Miley Cyrus har varit Viva Glamtjej tidigare för Mac
Miley Cyrus har varit Viva Glamtjej tidigare för Mac

Miley CyrusViva Glam Amerikanska märket Mac har kontrakterat den unga sångerskan för att vara ansiktet utåt på deras nya Vivaglamkampanj.

Sångerskan och skådespelerskan Selena Gomez, 22, blir ansiktet utåt för det amerikanska hud- och hårvårdsmärket Pantene. Kampanjen börjar i augusti. ”Det är fantastiskt att bli ambassadör för ett märke som man själv använt i åratal. Jag utvecklar min stil hela tiden och jag älskar att ta risker med mitt hår och det här schampot håller håret hälsosamt”, kommenterar hon kontraktet med det amerikanska företaget. Källa Telegraph, Cosmetic Business och NYPost

Skärmavbild 2015-10-07 kl. 17.25.40

Mode-och skönhetskryssning på Viking Cinderella

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

 

Skärmavbild 2015-10-05 kl. 22.28.32
I Shiseidos monter kunde man testa sin hudkvalité och se hur det stod till med fuktbalans och pigmentskador. Ingen fara på taket för min del.

I helgen var jag på Vikinglines första mode- och skönhetskryssning i deras egen regi som de arrangerade på fartget Cinderella. Flera av fartygets egna representerade märken fanns på plats för specialbehandlingar och föreläsningar men även fillersföretaget Restylane och Charlotte Perrelli som både uppträdde och tog tillfället i akt att prata om sin nya parfym ”Girl” och sin nya bok. Även Yvonne Ryding och hennes dotter Sandra Bergqvist fanns på plats och gjorde en intressant dragning om deras nya spakoncept som just lanserats. Läkaren Christoph Martchin är alltid väldigt påläst och kunnig när det gäller fillerstekniker och materalkännedom. Här kommer godbitarna från kryssningen.

Det här var ett pilotförsök. I framtiden hoppas vi kunna utveckla det här konceptet och renodla det ännu mer berättar Eva Rehnström, marknadsansvarig på Viking Line och initiativtagare till temat.

 

Testing testing i Shiseidos monter. Ibland kan det vara lite otäckt att få närkontakt med sin egen hud ...
Testing testing i Shiseidos monter. Ibland kan det vara lite otäckt att få närkontakt med sin egen hud …
Yvonne Ryding som vann MIss universum 1984 har tagit fram en ny apoteksinriktad linje med fler aktiva ingredienser samt en spabehandling med björksav som hon kallar för Silva Donum
Yvonne Ryding som vann Miss universum 1984 har tagit fram en ny apoteksinriktad linje med fler aktiva ingredienser samt en spabehandling med björksav som hon kallar för Silva Donum

 

Louise Lindström i NCLA:s nagellacksmonter lade kvällens festmanikyr.
Louise Lindström i NCLA:s nagellacksmonter lade kvällens festmanikyr.

 

NCLA visade upp sina höstfärger. Den här silverfärgade metalliclacken så man på flera av fartygets tjejer under discokulan senare på kvällen. 5-free förstås
NCLA visade upp sina höstfärger. Den här silverfärgade metalliclacken såg jag på flera av fartygets tjejer under discokulan senare på kvällen. 5-free förstås!

 

Min favorit inne hos Kerstin Florians spaterapeuter. Ur deras mineralserie kommer den nya torv och lermasken. I like. Ju mossigare desto bättre.
Min favorit inne hos Kerstin Florians spaterapeuter. Ur deras mineralserie kommer den nya torv- och lermasken. I like. Ju mossigare desto bättre.

 

Läkaren Christoph Martchin berättade att 80 procent av alla för tidiga rynkor har vi oss själv att skylla pga oförsiktigt solande. Blä sånt vill man inte höra...
Läkaren Christoph Martchin berättade att 80 procent av alla för tidiga rynkor har vi oss själv att skylla pga oförsiktigt solande. Blä sånt vill man inte höra…
Cecilia Haldorsen och läkaren Christoph Martchin från Galderma.
Cecilia Haldorsen och läkaren Christoph Martchin från Galderma.
Två stjärnor. Ryding och Perrelli
Två stjärnor. Ryding och Perrelli
Charlotte berättade om sin nya doft "Girl" och hur den kom till.  Svarta vinbär, citron och mysk.
Charlotte berättade om sin nya doft ”Girl” och hur den kom till. Svarta vinbär, citron och mysk.

 

På kvällen rockade Charlotte Perrelli loss så att rastaflätorna höll på att lossna på sällskapet som stod framme vid scenen.  Foto: Agneta Elmegård
På kvällen rockade Charlotte Perrelli loss så att rastaflätorna höll på att lossna på sällskapet som stod framme vid scenen. Foto: Agneta Elmegård

Dina erfarenheter bestämmer vem du attraheras av

av Petra Weiss

jimmy-choo-4-fall-winter-campaign-4Skådespelaren Kit Harrington har utsetts till en av världens hetaste män och håller du inte med kanske det helt enkelt är ditt jobbs fel? Eller dina grannars? Foto: JIMMY CHOO

Det sägs att skönheten ligger i betraktarens öga – men exakt vad det är som gör att vi tycker någon är vacker? Forskarna har länge tvistat om huruvida det är generna som gör att vi tycker någon är attraktiv eller om det helt enkelt är påverkan från omgivningen. En del studier har visat att vissa preferenser när det gäller fysiska attribut faktiskt kan vara inpräntade i våra gener, som till exempel vilken längd eller kroppsbyggnad vi föredrar hos en partner.
Men nu har en ny studie som nyligen publicerats i ”Current Biology” kanske knäckt attraktionsgåtan.
Och det är inte generna som bestämmer om vi tycker grannen är het.
Enligt den är det istället våra individuella livserfarenheter som gör att vi tycker att ett ansikte är mer attraktivt än ett annat.
I studien bad forskarna 547 identiska enäggstvillingpar och 214 par tvåäggstvillingar av samma kön titta på 200 ansikten och sedan gradera dem på en skala från 1-7 där sju var det mest attraktiva.
Samtidigt fick en grupp på 660 personer som inte är tvillingar, att titta på samma ansikten.
Om generna verkligen har betydelse för vad vi tycker är vackert så borde rimligen enäggstvillingar ha samma smak och om det är omgivningen som har betydelse för vad vi tycker så borde också tvåäggstvillingarna dras till samma typ av ansikte.
Det visade sig dock att de flesta tvillingar hade helt olika smak, något som fick forskarna att misstänka att attraktion till någon beror på något helt annat, nämligen livserfarenhet.
Vem du tycker är vacker idag skulle du kanske alltså inte alls ha blivit attraherad av om du upplevt andra saker i ditt liv, levt i ett annat land eller haft ett annat arbete. Svindlande tanke.

Kategorier Nyheter
Taggar Attraktion

11 saker du kan köpa i oktober för att stötta Cancerfonden

av Petra Weiss

essie

För trettonde året i rad samarbetar Essie med Cancerfondets rosa bandet-kampanj, det här året med en härligt godisrosa kollektion av 12 lack. Tio kronor från varje sålt lack går till kampanjen och som extra plus får man ett specialdesignat minilack i färgen Watermelon.

synoptik

Synoptiks bidrag till årets kampanj är en helt fantastisk putsduk i årets kampanjs klassiska rosa mönster för glasögonen och mobilen. Eller varför inte som en accessoar i kavajens bröstficka? Priset är 35 kronor och då går 20 kronor till Cancerfonden.

rosabandetOm du har missat årets rosa band så ser det ut så här! Bakom designen står arkitekttrion Claesson Koivisto Rune och inspirationen har varit symbolen för liv och kvinnlighet – cirkeln. Ett band kostar tre kronor att tillverka och 30 kronor att köpa, vilket betyder att 27 kronor för varje sålt band går direkt till Cancerfonden!

ghd

 

Årets lyxiga hårpaket Pink Vintage Edition från ghd är ett elegant ljust frostat kit inspirerat av modevärldens aktuella vintagetrend med sofistikerade, delikata och eleganta färger. Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation får för varje såld styler och fön ca 100 kronor och 20 kronor för deras paddle brush. Pris: Vintage Pink Edition Air Hair dryer, 1499 kr, Vintage Pink Edition Paddle Brush, 299 kr, Vintage Pink Edition styler 1899 kr.

unnamed(2)Oktobers coolaste lack kommer från CND och är en trio med färgen Gotcha, Weekly Top Coat och 10 nail sticker med rosa bandet, pris 269 kronor för ett kit.

unnamed(1)

Fixa fransarna och stöd cancerförbundet samtidigt med hjälp av Tweezermans limiterade upplaga av Precision in Pink Neon Great grip lash curler. Pris: 199 kr.

 pinkpunch

När du köper en av Kicks produkter från doftserien Pink Punch Body Care skänker du automatiskt fem kronor till bröstcancerforskningen.

prod-P41277-bigÄven Garnier är stolta sponsorer av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. För varje såld Garnier produkt i oktober, kommer L’Oréal donera 5 kronor till Cancerfonden.

unnamed(3)Weleda skänker tio kronor per såld produkt från sin nya kroppsserie Almond Sensitive Skin Care när den köps i butik – och fem kronor i vissa butiker på nätet. De kommer också stötta Bröstcancerfonden genom att informera om innehållet i hudvårdsprodukter, vad man ska tänka på att använda för att tillföra huden så lite syntetiska kemikalier som möjligt.

apoteketDen otroligt söta rosa lilla pillerburken är en av produkterna som Apoteket säljer till förmån för Rosa Bandet. 20 procent av alla sålda rosa produkter går direkt till Cancerfonden!

jpkuctmow4v5degddu8iLindex fina doftljus med budskapen faith, hope och love doftar vanilj och kostar 100 kronor styck – varav  36,25 kronor går till Cancerfonden!

Höstens bästa parfymnyheter 2015

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Höstens parfymnyheter 2015. Inte alla men många!  Foto: Agneta Elmegård
Höstens parfymnyheter 2015. Inte alla men många! Foto: Agneta Elmegård

Bärnsten, iris och kvitten.
Höstens dofter är fyllda av överraskningar. Det har lanserats väldigt mycket parfymer den här hösten. Och det är inte lätt att välja. För Aftonbladets Söndagsbilaga gjorde jag det här utvalet! Håll till godo!

Första raden:
Lancome, ”La Vie Est Belle”. Varm doft av ylang ylang, tuberose, päron och apelsin. Edp 50 ml 835 kr.
Etat Libre d Orange, ”Remarkable People”. Personlig doft med champagnenoter, grapefrukt, svartpeppar och curry, Edt 100 ml 800 kr på boutiqueideale.se
Burberry, ”My Burberry”. Ikonisk doft med luktärt, persikoblommor, kvitten och patchouli. Edt 90 ml, 1045 kr.
Herve Gambs, ”Jardin Prime”. Mustig doft med mandarin, basilika, grönt te och patchouli Edp 100 ml, 1395 kr. på eleven.se
Room 1015, ”Electric wood”, Mustig unisexdoft med iris, nutmeg, ambroxan och ek. Edp 100 ml. 1200 kr. på room1015.com
Calvin Klein, ”Eternity Woman Now”, Spännande doft av kvitten, nektariner, bärnsten och mysk. Edp 50 ml, 695 kr.
Karl Lagerfeld, ”Private Club”, Orientalisk doft med citron, rosépeppar, ros och viol. Edp, 40 ml 495 kr.
Sensai, ”The Silk”, Lättsam doft av vita blommor, violblad, trä och silke. Edt 50 ml 945 kr.

Andra raden
Chloe, ” Eau de Toilette”. Ny version av gammal klassiker. Vita rosor, magnolia, bomullsblommor och mysk. Edp 50 ml 565 kr på Kicks.se
Escada, ”Joyful Moments”. Fruktig doft av litchi, mandarin, violblad och kaprifol. Edp 50 ml 745 kr.
Oscar de la Renta,”Extra ordinary”. Sofistikerad doft av pioner, apelsinblom, vanilj och kåda. Edp, 90 ml 845 kr.
Shiseido, ”Ever Bloom”. Lättsam doft av gardenia, lotus, apelsinblomma och cyklamen. Edp 50 ml. 695 kr.
Dolce Gabbana, ”The One Essence”. Orientalisk doft med bergamott, mandarin och persika. Edp, 40 ml 940 kr.
Boucheron, ”Quatre”. Lyxig doft av pomerans, vinbär, jasmin, mysk och cederträ. Edp, 50 ml 655 kr.
SGH Stockholm, ”No 2”. Spännande svensk doft av svartvinbär, koriander, elemi och tonkabönor, Edp, 50 ml 695 på Åhlens City

Försäljningsställe om inte annat anges. Kicks- eller Åhlensvaruhusen.

Hemligheten bakom Michelle Obamas släta ansiktsdrag – Ekologisk Botox

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

När Michelle Obama i en intervju i People inför hennes 50-års dag, förklarade att hon kunde tänka sig att spruta in botox i ansiktet för att få ett ungdomligare utseende tog det fyr i helvete bland hennes fans i USA. Nu verkar det som hertiginnan Kate Middleton har fått henne på andra tankar. Ekologisk botox som appliceras utanpå huden – Biotuline.

Michelle Obamas, makeupartist Carl Ray berättar i en intervju i livsstilsmagasinet Celebrities News att presidenthustrun använder en form av botoxgel mot rynkorna som heter Biotuline. Ämnet som ska få rynkor att försvinna på endast en timme utvinns ur växten parakrasse som har en bedövande effekt på huden. Biotuline injiceras inte, utan masseras in i huden.
– Michelle Obama har använt denna ekologiska botoxgelén regelbundet på rekommendation av Kate Middleton. Effekten är otrolig. Gelén innehåller spilanthol, en slags biologisk lokalbedövning som utvinns ur växten Acmella oleracea, berättar Carl Ray för Celebrities News.

Parakrasse innehåller ett förlamande ämne som
Parakrasse innehåller ett förlamande ämne som heter spilanthol. Bild från Plantfora.com

Biotulin masseras lokalt och effekten är temporär:
Effekten av Biotuline är bara tillfällig och varar cirka 8-10 timmar. Gelén är en ren ekologisk produkt och är fri från alla biverkningar. Michelle Obama är den mest naturliga människa jag känner. Jag är helt övertygad om att hon aldrig skulle kunna tänka sig att injicera Botox, förklarar Carl Ray i intervjun.

biotulin.31

Nytt ämne i sikte för att förebygga UV-skadad hud

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

Det tyska kemiföretaget Wacker har lanserat ett ”naturidentiskt” ämne, hydroxytyrosol i produkterpå den brasilianska och sydamerikanska marknaden. Ämnet presenteras på den stora skönhetsmässan In-cosmetics som går av stapeln i Sao Paolo, Brasilien nästa helg.

Hydroxytyrosol är en stark antioxidant och marknadsförs under namnet HTEssence och påstås av Wacker att skydda mot fria radikaler och mot UV-strålning både i huden och håret. Sannolikt kommer viatt hitta det i hårvårdsprodukter som hårmasker, leave-in balsam och i anti-agingkrämer framöver.

Hydroxytyrosol sägs kunna förebygga rynkbildning och hudens åldrande samt påverka melaninproduktionen så att pigmentfläckar löses upp. Den har ett extremt ORAC-värde på 45.000 μmolTE1/g, vilket är 30 gånger högre än C-vitamin, till exempel.

I naturen finns hydroxytyrosol i oliver och olivblad men är väldigt kostsamt att utvinna och man får bara ut 40 procents renhet när man pressar bladen på ämnet.

Weleda släpper 3 ekologiska parfymer – Jardin de Vie

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

Skärmavbild 2015-09-28 kl. 13.45.36

Jag har haft den stora förmånen att besöka Weledas fantastiska trädgårdar i byn Scwäbisch- Gmünd i sydtyskland. Företaget har äntligen bestämt sig för att släppa parfymer och då gör de slag i saken och släpper tre stycken på en gång! Jag har doftat på dem och parfymerna heter ”Jardin de Vie”, som betyder ”livets trädgård” på franska.

De tre olika dofterna är; Agrume, Rose och Grenade och bakom varje doft ligger flera åra intensivt arbetande med ekologiska odlare och ett många tester. Parfymerna är utvecklade i Weledas doftlaboratorium i Schweiz.

Vi har under flera års tid fått frågan om vi inte kunde släppa  någon doft och i takt med att efterfrågan på ekologisk kosmetik och hudvård ökar, är parfymerna en naturlig utveckling i Weledas sortiment. Vi vill helt enkelt tillgodose den medvetna konsumenten med ett ekologiskt alternativ på parfymhyllan, berättar  Lilith Schwertle på pressmötet i Schwäbich -Gmünd.

Weleda har alltid haft en grundfilosofi i att enbart använda naturliga ingredienser. Jardin de Vie innehåller bara helt naturliga doftextrakt och exempelvis inga ftalater (omdebatterat som hormonstörande ämne, som ofta tillsätts för att få doften att stanna längre på huden).

Jardin de vie Grenade
Min favorit av de tre! Sensuell, feminin doft med bäriga toner. apelsin, apelsinblomma och vanilj. Exotisk doft.
Rek pris 299 kr 50 ml

weleda4.00
Flaskorna kommer att vara genomskinliga! Jardin de Grenade har granatäpplen i doftkompositionen.

Jardin de vie Agrume
En elegant grapefrukt, mandarin och varma toner av sandelträ. Känn doften av sommar på din hud.
Rek pris 299 kr 50 ml

Sandelträ och vanilj....mmmm
Sandelträ och vanilj….mmmm

Jardin de vie Rose
En mild blommig doft med tydlig ros- och ylang ylangklang.
Mer åt det romantiska hållet.
Rek pris 299 kr 50 ml

Obs flaskorna är prototyper: Ros och Ylang Ylang dominerar i Jardin de vie Rose
Obs flaskorna är prototyper: Ros och Ylang Ylang dominerar i Jardin de vie Rose

Eau de Naturelle – doftstyrka
Eau de Naturelle är Weledas samlingsnamn för lätta parfymer med 5 % parfymolja (äkta eterisk olja). I styrka kan detta jämföras med en Eau de Cologne, där halten av parfymolja ligger mellan 3-5 %. I november kommer dofterna ut i butik världen över.

Rest ink peace – nu kan du bevara dina tatueringar efter döden

av Petra Weiss

largeFoto: NAPSA

De flesta som har tatueringar anser att deras egen tatuering är ett konstverk som betyder något alldeles extra för dem.
Den känslan har The National Association for the Preservation of Skin Art (NAPSA) tagit på allvar.
Nyligen avslöjade den Cleveland-baserade föreningen att de kommer erbjuda en service där medlemmarna kan bevara sin tatuering efter döden.
”Vi vill erbjuda resurser och support som våra medlemmar inte har tillgång till någon annanstans”, säger Charles Hamm som är vd för NAPSA i en intervju med Fox News.

Enligt NAPSA kan man avlägsna en tatuering från en avliden med hjälp av en kemisk och enzymatisk process som permanent förändrar den kemiska strukturen och förhindrar den att förstöras. Den slutliga ”produkten” klassas inte som vävnad och är inte giftig, lovar NAPSA.

”Processen föryngrar konsten och ger den sitt ursprungliga utseende”, säger man i ett pressmeddelande.

Processen måste påbörjas inom 18 timmar efter att medlemmen avlidit och kan göras av familjemedlemmarna. Dock måste tatueringen placeras i en särskild hållare inom 60 timmar och lämnas in till NAPSA som inom sex månader returnerar den färdiga ”konsten” tillsammans med ett certifikat.

För att få medlemmarnas sista önskan uppfylld så erbjuds medlemmar i åldern 18-49 en summa på ca 17000 kronor och hälften av den till medlemmar över 50 år när de registrerar sig. Varje medlem får betala en inträdesavgift på cirka 1000 kronor och en årsavgift på ca 500 kronor och då har de rätt att bevara en tatuering var till eftervärlden. Vill medlemmen bevara fler av sina kroppskonstverk kostar de, beroende på storlek, från ca 800 kronor styck. Det enda kravet är att tatueringen inte sitter i ansiktet eller på könsorganen.

”Du skulle aldrig bränna en Picasso eller något annat konstverk som du har investerat i och har en passion för. Din tatuering är också konst – bara på en annan slags canvas, säger Charles Hamm i pressreleasen.

 

large2Foto: NAPSA

 

Så preppar supermodellen inför solsemestern

av Petra Weiss

Rakar du benen inför en solsemester? Kanske packar ner solhatten också?
Kate Moss gör lite mer än så.
I senaste numret av Vogue avslöjar hon hur hon förbereder sig inför semestern för att få till rätta looken.

Fuskbränna
”Min naturliga hudton är ganska ljus, typiskt engelsk men jag blir ganska gyllene i solen. Jag tycker om att gå till ett proffs och få en spray tan och med St. Tropez Gradual Tan In-Shower Tanning Lotion kan jag göra det själv”, säger supermodellen.

Huden
När Kate Moss väl fått till den rätta solkyssa looken efter spraytanningen smörjer hon in hela huden med  hudvårdsserien ”Golden Goddess” från Charlotte Tilbury.

Ögonen
För att få långa, svepande fransar som inte smälter bort i solen eller i poolen gör stjärnan fransförlängning som håller sig lika snyggt hela semestern.

Skyddar
Även om Kate erkänt att hon brända rumpan med sololja i somras, så försöker hon vara försiktig och skydda huden med solkräm och då La Roche-Posays ”Anthelios Smooth Lotion 30+” och en spf 50 för ansiktet från samma märke.

 

Kategorier Hollywood, Hud
Sida 131 av 247
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda