Amerikanske designern Marc Jacobs dissar de unga modellerna och anlitar Jessica Lange, 64, som nya ansiktet utåt för sin makeupkollektion.
På kampanjbilderna har skådespelerskan dramatiskt sotade ögon med en kraftig eyeliner med gråblå skugga. Läpparna har en naturlig nyans av glossig persika och det fluffiga håret och de vackra skuggorna ger bilden en skön retrokänsla.
Även kosmetikamärket Nars har satsat på en äldre modell för sin kampanj för att fira märkets 20-års jubileu,. Där är det den eleganta Charlotte Rampling, 68, som frontar kampanjen. Den engelska skådespelerskan har varit märkets grundare, Francois Nars, musa genom alla år.
Att glömma stänga av sin locktång är en av de där dåliga vanorna som kan få förödande konsekvenser. Men nu finns det ett smart sätt att komma ihåg att rycka ut sladden: en ny dörrmatta.Företaget BeThereInFive har tagit fram en dörrmatta som inte bara är bra för att borsta av skorna på: ”Turn Off Your Curling Iron” fullkomligt skriker mattan med stora svarta bokstäver (och hoppas att du inte har ställt hela din skoarsenal rakt över dem) som kostar 264 kronor på Etsy.
Så här såg det ut på catwalken när Louis Vuitton visade sin senaste säsong i Paris. Foto: Getty Images
Går du med mössa inomhus? Har du en djävulusisk utväxt? En E4:a? Ingen fara å färde. Så här såg det ut på Louis Vuittions höstvisning i går i Paris. Inget att skämmas för alltså!
Fotokredd: Getty ImagesFotokredd Getty Images
En snygg väska hjälper till att förflytta blicken från en utväxt! Fotocredd Getty Images
Att dricka vin kan göra gott från insidan. Men nu kan du även hjälpa till från utsidan! I nya numret av Wellness kan du läsa om de senaste nyheterna om trenddruvorna! Naturligt dessutom!
Det är ingen tvekan om vad det är för färger som gäller i vår. Pasteller, pasteller och åter pasteller. Nagellackstillverkaren Deborah Lippman har tagit vårens trend till en helt ny nivå med fem härlig marschmallowsfärger!
Kate Hudson i Lindex bohemchica stil. Foto samtliga bilder: Lindex/Giampaolo Sgura
Lindex fortsätter att imponera med sitt val av modeller. Näst på tur att visa det svenska klädmärkets kollektioner är skådespelerskan Kate Hudson, 34, som ska fronta tre kollektioner för Lindex som kommer ut i butik den 19 mars.
Kates första kollektion har bohemiska influenser med djupa, starka färger, mönster som det klassiska paisley och material som broderier och stickat. Den andra kollektionen har citykänsla med löst sittande byxor, trikåtoppar, lager på lager och en sportig känsla och den tredje och sista har tagit inspiration av japanskt mode med blommiga kimonojackor, raka byxor med korta ben och en assymetrisk skärning på klänningar och kjolar.
Från och med den 5 mars släpps två videos där du kan se hur Kate stylades. Återkommer med dem när de får visas!
Ytterligare ett vårtecken ploppar upp den 7 mars. Det är Åhléns City i Stockholm som har bestämt sig för att vintern är slut och firar det med att öppna en gigantisk avdelning med bara solglasögon. Avdelningen blir Sveriges största öppna solglasögonavdelning där så gott som samtliga bågar finns tillgängligt för kunden att prova utan att be om hjälp.
Det kommer också finnas speciella solglasögonstylister om du är osäker på vilken båge du är snyggast i och inte litar på dina vänner.
Utbudet är en mix av välkända internationella märken som Tom Ford och Céline till svenska märken som Guldknappenvinnaren Anna-Karin Karlsson och norrländska E&E.
Skådespelerskan Diane Krugers frisyr bröt av mot de klassiska Hollywoodsvallen på Oscarsfesterna i år. Inför Vanity Fairs Oscarsfest stylades stjärnan av hårstylisten Kylee Heath med Moroccanoils produkter till en konstfull frisyr med smala flätor och mycket glans. Till det hade hon ytterligare en av vårens heta trender: spets! Hennes klänning från Valentino Couture var en svart spetsdröm som visade mer än den dolde.
Vill du också ha Dianes heta Oscars-stil? Surfa in här! Foto: Anthony Harvey, Getty Images
Svenska hudvårdssystemet Verso har släppt en vårdande spot-kräm som ska dämpa ojämnheter i huden. Dark spot fix.
Svenska hudvårdsproducenten Verso (latinska namnet för bakvänd) . Som en metafor menar företaget att det också kan betyda att du går din egen väg. Hur som helst så har Verso Skincare nu släppt sin sjätte produkt. Och då en hudfläcksutjämnare. En spotkorrektor. En dark spot fix. Kärt barn har många namn.
Det som är unikt med just Verso är att de tagit patent på en särskild potent A-vitamin som är 8 gånger starkare än det som finns i konventionella A-vitaminprodukter. A-vitamin 8 penetrerar djupt ner i huden och påverkar uppbyggnaden av huden extra effektivt och i detta fallet så tar produkten itu med nasty pigmentfläckar. I början av behandlingen kan produkten framkalla rödhet eller få pigmentfläcken att framträda extra kraftigt, men det är övergående. Företaget lovar inga mirakler. Det kan ta några månaders envist smörjande. Som alltid när det gäller pigmentfläckar.
Svenska Verso har tagit sig in på prestigevaruhus som Selfridges, Barneys New York och tyska Ludwig Beck. Är du i Stockholm kan du känna och klämma på produkterna på NK!
The Body Shop har sedan starten för 35 år sedan varit engagerad i kvinnors rätt till självständighet och medbestämmande
Om en vecka är det internationella kvinnodagen. Det brittiska skönhetsmärket The Body Shop har inför denna angelägenhet tagit fram en tävling där du själv kan nominera en stark kvinna i din närhet som du tycker är värd att uppmärksamma. På sin nystartade portal beautywithheart.se kan du läsa mer om tävlingen som pågår till och med den 8 mars. Du kan även gå in i din lokala butik och lämna din nominering där. Den internationella kvinnodagen har funnits nästan lika länge som The Bodyshop. 1968 startade initiativet att fira en internationell kvinnodag av Förenta Nationerna.
I helgen, på Daisy Beautys läsarkryssning med Silja Line, träffade jag The Body Shops kommunikationsansvarige; Helena Hansson. Förutom att hon berättade om deras läppstiftsnyhet (som innehåller ingredienser som stödjer kvinnokollektiv och Fairtradehandel) berättade hon också om att sajtsatsningen beautywithheartportalen är tänkt att vara en samlingsplats för oss beautynördar som gillar att engagemang och skönhet går hand i hand.
Plattformen är tänkt att spegla The Body Shops syn på skönhet som ju inte bara handlar om att se bra ut, utan också må bra på insidan och att kunna göra något bra genom att använda deras produkter.
The Body Shop lanserar nya läppstift i vår. The colour crush
– Vi vill att portalen ska vara en naturlig social samlingsplats för våra kunder där man får följa med bakom kulisserna på The Body Shop. Man kommer att kunna läsa spännande artiklar, ta del av makeupguider, filmer, intervjuer, bloggar, omvärldsbevakning våra olika projekt och mycket mycket mer. Vi kommer också att bjuda in våra besökare att kommentera spännande nyheter och tycka till om vårt dagliga arbete, förklarar Helena Hansson.
Journalisten Agneta Elmegård är skönhetsredaktör på Aftonbladet och vurmar särskilt för hållbarhet och grön kemi. 2019 och 2022 listades Agneta av den brittiska organisationen, Diversified Communication UK, som en av de mest inflytelserika personerna i Skandinavien inom ”Green Beauty”. Agneta är utbildad i hållbarhetsstrategier vid Cambridge University i England.
Hannah Sjöström är journalist och författare till två böcker om hudhälsa och hållbar skönhet. Hon har testat naturliga och ekologiska skönhetsprodukter i 15 år. Nu gästbloggar hon på Skönhetsredaktörerna, och har sin bas i Göteborg.