Sephoras julvisning: Noel Barock
avSephora hade sin julvisning på Strandvägen 7 idag. Det var mycket fokus på ögonen och ett, för Sverige, nytt märke: Franska Caudalie som gör hudvårdsprodukter ur vindruvor och vinstockar! Håll till godo!








Sephora hade sin julvisning på Strandvägen 7 idag. Det var mycket fokus på ögonen och ett, för Sverige, nytt märke: Franska Caudalie som gör hudvårdsprodukter ur vindruvor och vinstockar! Håll till godo!
Tillsammans med Clean har vi fått tillfället att lotta ut tre parfymer av Cleans nya höstparfym ”White woods”.
Doften är lagom söt och har en sensuell underton. I den lilla flaskan har Clean fyllt på en mix av bergamott, mandarin, svartpeppar, magnolia, kalla, vaniljorkidé, sandelträ, mysk och bärnsten.
Värdet är 695 kr/50 ml Och vi har tre stycken ni kan tävla om!
Missa inte! Det här kan faktiskt vara höstens godaste doftnyhet.
Ni som svarar rätt på frågan är med i dragningen! Lycka till!
Vad hette Cleans första parfym?
1. Clean
X. Clean Cotton
2. Clean sweet layer
Skicka ditt svar senast 19 oktober till: skonhetsredaktorerna@gmail.com
Hallå där Simon Duffy som tillsammans med Rhodri Ferrier från England är grundare av det utmärkta killmärket BULLDOG!
Hur kom ni på att starta märket Bulldog?
”För att vi inte hittade några märken på marknaden för killar som inte var kopierade tjejmärken nertryckta i mörka flaskor och lite manligare parfym. Vi ville skapa en egen nisch, groomingprodukter utan konstiga tillsatser, skapade av män för män”.
Vad är det för speciellt med bulldogprodukterna då?
”Vi hade två starka skäl som vi ville uppfylla; de fick inte lämna en glansig yta på huden och de skulle inte lukta för mycket eller innehålla en massa kontiga ämnen”.
Varför heter serien en hundras? Bulldog?
”För att en bulldog är en trogen, lojal hund som aldrig gör dig besviken. Precis som våra produkter, ha ha”!
Ni har valt att göra era produkter giftfria och utan en massa tillsatser som parabener och sulfater, varför då?
”För att vi anser att de inte behövs. Vi vill heller inte bidra till att smutsa ner jorden ytterligare. Allt man använder i badrummet spolas ju ut någonstans och det är viktigt att det inte är mer än nödvändigt miljöbelastande. Vår serie ska vara enkel och utan konstigheter helt enkelt”.
Senast i raden av era produkter som ni släpper är en rengöringskräm för känslig hy. Vad är det för speciellt med den?”
”Sensitive facewash är speciellt framtagen för att varsamt rengöra ansiktet av smuts och skräp, och är fullmatad med två av de mest lämpliga eteriska oljor för känslig hud. Patchouli och cederträolja hyllas av Aromaterapeuter världen över för sina antiseptiska och terapeutisk fördelar”.
Hur använder man Sensitive facewash?
”För bästa resultat använder det på morgonen och kvällen. Jag använder det också före och efter rakning”.
Varför just en rengöringskräm för män?
”Vi ville lansera denna produkt för att komplettera linjen för känslig hud. Vi hade redan en ”Sensitive Shave Cream” och en ”Sensitive Moisturiser”. Dessa produkter är bra tillägg till området som de tillfredsställer nästan 50 procent av män som upplever mindre rodnad, torrhet eller fjällning som förknippas med känslig hud”.
BULLDOG Sensitive Face Wash, 150 ml, 95 kr
Bulldog finns på Åhléns, KICKS, NK, Sephora, Apotek Hjärtat, Kronans Droghandel,
Lloyds Apotek samt hos ett antal välrenommerade nätbutiker.
Gillar du riktigt söta och romantiskt blommiga dofter kommer du älska Lancômes nya La vie est belle L’Eau de Parfum Légère som är lillasyster till originaldoften La vie est belle, som har skådespelerskan Julia Roberts som ambassadör.
Vit mysk, vit iris, vit arabisk jasmin, Orangeblom absolute, koncentrat av patchouli och extraktet från iris pallida mixat med tonkabönor, vanilj och brända mandlar ger en lyxig doft som funkar lika bra dagtid som kvällstid. Extra plus till den vackra rosa flaskan som faktiskt designades redan 1949 av Lancômes dåvarande konstnärliga chef Georges Delhomme. Flaskan, som döptes till The crystal smile, har nu designats om för La vie est belle men behållt sin graciösa, exklusiva form och färg. Pris för doften är 535 kr för 30 ml och 795 kr för 50 ml.
Att vin inte direkt är någon skönhetskur, det visste jag redan innan jag läste den här artikeln i Daily Mail. (Såvida du inte badar i det, som till exempel skådespelerskan Teri Hatcher gör regelbundet.)
I artikeln lät tvåbarnsmamman Laura Hogarth, 40, bli att dricka vin under en månad för att se hur hennes hud skulle påverkas. I vanliga fall drack hon fem glas vin i veckan, vilket är fyra glas mindre än det rekommenderade maximala intaget alkohol per vecka – i Sverige.
Jag avslöjar inget mer – läs artikeln och förundras.
Frida Gustavsson, 20, den svenska topmodellen som i höst ska fronta Maybellines makeuplinje. Hon är även aktuell med kampanjer för Tiger of Sweden och Prada.
Hon är ung, framgångsrik och väldigt lång (180 cm). Och med de högklackade skorna är hon nästan huvududet längre än jag.
Du bor i New Yorkoch flänger runt hela världen på uppdrag och syns i en massa kampanjer. Hur många visningar gör du per säsong ungefär?
– Kanske 60-70 stycken och jag ser alltid till att komma hem till de svenska modeveckorna. Jag gillar att göra visningarna på Mercedes Benz Fashionweek i Stockholm.
Varför då?
–För att jag känner så många här, har en massa vänner i Stockholm och för att jag gillar svenska designers. Det är som en enda stor familj och det spelar ingen roll i min karriär var jag visar. Jag gar redan visat att jag etablerat mig internationellt. Det varken stjälper eller hjälper min karriär om man säger så. Jag är nog rätt hemmakär egentligen. Jag tar alla chanser att få komma hem till Stockholm, ha ha.
Vad är det största du gjort i din karriär hittills?
– När jag började som modell för fem-sex år sedan så satte jag upp några mål och det var att vara på Vogues omslag, öppna en prestigevisning och göra en stor kampanj. Alla tre grejorna lyckades jag med de två första åren. Jag öppnade Valentinos visning, var på omslaget till Vogue och gjorde flera prestigefyllda kampanjanjer.
Hyffsat bra målsättning att sätta så där, smack bara!
– Ha ha! Jag vet. Så nu har jag inget direkt mål faktiskt utan jag tar det mer som det kommer. Jag är mer avslappnad nu.
Vad gör du på fritiden?
– Jag har inte så mycket fritid, men jag gillar kolla på konst och att träffa vänner förstås.
Vad är den största fördomen du råkat ut för i modevärlden?
– Att vissa tror att man är dum i huvudet bara för att man är modell.
Det stämmer inte alltså 😉
– Ha ha. Nej!
Vilket är ditt favoritmärke?
– Prada och Miu Miu. Älskar Miuccia Pradas grejjor. Men skitdyrt, ha ha.
Får man mycket kläder efter visningarna?
Det beror på? Vissa designers som exempelvis Alexander Wang är väldigt generös, så ja, visst det förekommer.
Vad är din bästa skönhetsrutin?
– Jag flyger ju mycket så bra hudvård är viktigt. Jag älskar märket Origins och deras serum ”a perfect world” , sen jag började använda den har min hy blivit mycket bättre.
Förra veckan träffade jag hollywoodfrun Britt Ekland för att plåta henne åt Klick! Britt Ekland är en charmig dam med skinn på näsan. Sedan hon var Bondbrud i ”The man with the golden gun” har hon levt ett spännande liv med många romanser med kända män som Rod Stewart och Jim Slim.
Genom åren har hon gjort en del skönhetsingrepp erkänner hon men dissar botox.
”Jag aktar mig noga för botox. Jag har kanske gjort det kanske fem gånger totalt. Men jag gillar det inte. Är man skådespelerska och har det som yrke måste man kunna utrycka sig med ansiktet också. Mimiken måste fungera och jag tycker faktiskt inte att jag behöver det”, säger hon självsäkert.
Du har slipat ner tänderna och opererat öronen, hur mycket har du gjort egentligen?
”Jag har gjort en hel del, men det var väldigt längesedan. När jag kom till Hollywood lät jag slipa ner mina tänder eftersom jag hade sådana där vampyrgaddar på sidorna, säger hon och visar nu upp en perfekt tandrad när hon ler och fortsätter. Öronen lät jag operera in när jag skulle gifta mig med Slim Jim eftersom jag ville ha en blomsterkrans på huvudet, men det var ju ganska dumt faktiskt för öron är ju bara öron och de syns ju inte under håret”.
Vad har du för hudvårdsrutiner?
”Jag rengör min hud religiöst och använder bra hudvårdsprodukter. Sedan sover jag aldrig med smink eller mascara. Jag solar heller aldrig ansiktet längre. Däremot gillar jag att sminka mig mycket . Jag äter inte mjölkprodukter.”
Vad är ditt bästa tips till läsarna?
”Drick mycket vatten. Ät mycket grönsaker. Och lyssna noga på din kropp”.
Blir man snyggare av en kräm som kostar 1300 kronor än en som kostar 20 kronor?Absolut! tänker säkert du spontant.
Men det kanske inte är riktigt sant alltid.
Lyxkrämen Créme de la Mer kostar drygt 1300 kronor för 30 ml och är en av världens lyxigaste ansiktskrämer. Stjärnor som Cheryl Cole, Rihanna, Kim Kardashian, Jennifer Lopez, Christina Applegate, Marcia Cross, Jessica Alba och Brooke Shields smörjer in sina släta nyllen med den dagligen.
Enligt tillverkarna gör den klisterliknande krämen (som ska värmas i handflatan innan den smörjs in) underverk med huden med sina hemliga ingredienser från havet. Krämen kom dessutom till av en slump, när fysikern Max Huber brände sin hud illa i en labbolycka. Han bestämde sig för att hitta en kräm som kunde lindra hans skador och var säker på att havstång var den magiska ingrediensen. 12 år senare och 6000 experiment senare var La Mer född.
Niveas klassiska runda blå burk Nivea Creme kostar 20 kronor för 75 ml och togs fram för 100 år sedan. Den har alltid varit omåttligt populär, både för sitt pris och sin sköna, krämiga konsistens.
När en brittisk journalist bestämde sig för att ställa de två krämerna mot varandra, fick hon minst sagt ett överraskande resultat. Nivean fungerade MYCKET bättre.
Journalisten smörjde under en månad in halva ansiktet med La Mer och andra halvan med Nivea. Efter fyra veckor undersöktes hennes hud av en dermatolog med hjälp av en 3D scanner.
Det visade sig att Nivea hade förbättrat huden på ett uppseendeväckande sätt och föryngrat huden med fem år. Den sidan som smörjts in med La Mer, däremot, hade ingen förbättring i hudens kvalitet jämfört med innan de fyra testveckorna, skriver Daily Mail.
Kanske dags att byta ut de dyraste produkterna på hyllan?
Skulle du köpa en väska av den här mannen om det stod Karl Andersson Jr på den? Maybe not…
Skulle du köpa en väska som det stod Michael Kors på? Most likely!… Eller hur.
Jag vet inte om Michael Kors inte gillade sitt dopnamn eller ville klippa banden med Sverige, men när han var fem bast ändrade han sitt namn. Farsan var collegestudent från Sverige och hette Karl Andersson. När Michaels mamma, Joan, gifte om sig var Karl Andersson Junior fri att ta sig ett nytt förnamn också blev han lovad. Hmm. Så minikarl valde ett något flashigare namn: Michael David Kors. Och det kanske vi ska vara glada för, för Project Runaway-domaren säljer klockor och väskor i likadan takt som som tomteverkstaden tillverkar dockor i kalleankafabriken. Dessutom klär han hela Hollywoodeliten och familjen Obama. Karl blev Michael och resten är historia.
Hur som helst så väljer Michael Kors i dagarna att öppna sin första nordenbutik – i just Sverige och Stockholm. Han var här på hemligt besök i april 2012 för att kolla in läget på sin nya butik på Biblioteksgatan. Om han kan svenska? Toast skagen, är det enda som har satt sig i hans medvetande säger han i en intervju med svenska Elle.
Och parfymerna då? De lanseras i början på oktober. Återkommer då! Katjing.
Nu har strumporna åkt på. Det är ett lika starkt hösttecken som visningarna som avlöser varandra för att presentera nyheterna inom mode och skönhet. Ikväll var det Vass Pr som öppnade upp sitt skafferi!