Så sätter du fast lösögonfransarna

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Med lite träning är det ganska lätt att sätta dit lösögonfransarna så att de smälter i hop med dina egna fransar. Foto: Skönhetsredaktörerna.seHur sätter man fast lösögonfransarna? Det är en av de vanligaste frågorna vi får från våra läsare!

 

I senaste numret av Gala Magazine tipsar vi om hur du sätter fast dina lösögonfransar snabbt. Och snyggt, inte minst.
Lösögonfransar ger en fin inramning till ögat och med lite träning går det att sätta fast fransarna lättare att du anar.

1. Applicera mascara på dina egna fransar innan du börjar. Låt torka. Vänta med ögonskuggan eftersom huden måste vara ren för att den konstgjorda fransen ska fästa i den egna fransraden.

Sätt fransen så nära din egen frans det bara går. Knip ihop fransarna med varandra

2. Lossa fransen från etuiet och applicera en tunn sträng av limmet på fransen. Låt limmet härda i en minut. På de flesta apotekskedjorna kan du köpa både svart och genomskinligt lim till fransarna.
3. Börja vid ögats insida och tryck fast fejkfransen med pekfingret så nära din egen fransrad som möjligt. Håll fast några sekunder under lätt tryck.
4. Tryck ihop den artificiella fransen med din egen fransrad med hjälp av tummen och pekfingret för att fixera fransen. Ta eventuellt en trubbig pincett till hjälp och tryck ihop fransen med dina egna. Speciella ögonfransverktyg finns även att hitta i välsorterade parfymaffärer.
Tips: Innan du sätter lim på fejkfransen mät den längs med ditt ögonlock och klipp av eventuellt utstickande fransar. Fransarna går att återanvända om du är noga med att ta bort limmet försiktigt efter användning.

Varannan vecka får du handfasta skönhetstips i Aftonbladets nya tidning. Gala Magazine.

Svenska Sweed lashes 3D lösögonfransar prydde flera kändisar under MET-galan i New York.
Sweed Lashes, Boo 3D, 199 kronor

Baseofsweden prisbelönad innovation

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Två powerkvinnor. Jasmine Lundqvist, grundare av BoS och Victoria Silvstedt. Foto: Stella pictures

 

Många kändisar var på plats när det svenska indiemärket Baseofsweden lanserades i veckan på Lyko Skin Consept Store i Stockholm. Baseofsweden vann det prestigefulla innovationspriset 2019 på Cosmoprof i Bologna. Och Victoria Silvstedt har gått in som global ambassadör och advicer till BoS. Hon hyllar den nya foundation som hon säger; ”är för bra för att vara sann”. Det är första gången som hon går in i något projekt med skönhetsprodukter och hon menar att hon är väldigt noga med att det är kvalité i det som hon lånar ut sitt namn till. (Nu råkar jag veta att Baseofsweden tillverkar på samma fabrik som Chanel gör i Italien, så det här är inte kattskit).

Produkten håller en hel dag utan problem. Jag var nyligen i Miami och min makeup höll en hel dag utan att jag behövde bättra på den”, berättar Victoria Silvstedt för mig.

Baseofsweden finns i 8 färger och man måste ha en oljebaserad makeupbortagningsprodukt för att få bort basen som sitter upp till 72 timmar. Kostar 520 kr.

Att hon bestämde sig för att satsa på Baseofsweden, menar hon var två saker:

Jag ger inte mitt namn till vad som helst, det måste vara något jag kan stå för. Sedan klickade jag direkt med grundaren Jasmine Lundqvist när vi träffades via Businesspodden, så på den vägen är det”, förklarar Victoria Silvstedt.

Jag fick tillfälle att prova Baseofsweden på plats där duktiga Lina Ekh, som lade BoS på mig så att jag fick testa känslan och täckningen. Och den är fullt täckande. Man kan trolla bort en tatuering med den! Vill man bara ha mediumtäckning så tar man pyttelite och basen krackerlerar inte. Däremot är det väldigt viktigt att man grundar med en fuktkräm före appliceringen. Och ja, den sitter!

MUA:n Lina Ekh lade kvällens makeup på mig med Basseofsweden, i färgen ”powerful”. Ps, Lina har varit på Korfu. Jag har varit i en gruva i Jokkmokk… Foto: Julia Kviberg
En speciell oljebaserad bortagningsprodukt från Baseofweden lanserades också. Alla produkter är veganska.
Det är lätt att se ut som en blek fis bredvid ståtliga Victoria. Jag fick stå på tå…Det har blivit några intervjuer med Victoria genom åren. Hon är en härlig personlighet! Foto: Stellapictures

 

 

Studie: Kemiska solskydd lagras i kroppen

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Ny studie visar att kemiska solskydd tas upp i blodet. Bild från Pixabay

Uppskattningsvis 4000 – 6000 ton solskyddsmedel hamnar i världshaven varje år men inte nog med det. Innan vi hoppar i plurret efter appliceringen av kemiska solskydd så tar kroppen upp de UV-skyddande ämnena i långt högre halter än man tidigare trott. Det visar en studie som FDA (den amerikanska livsmedels- och drogadministrationen) släppt. Studien presenteras i Journal of American Medical Association (Jama),

Undersökningen visar att de aktiva beståndsdelarna i solskyddsmedel som innehåller UV-skydden avobenson, oxybenzon, oktokrylen och ecamsule överskrider de gränsvärdena för vad kroppen ska exponeras för, slår forskarteamet från FDA fast. Det uppger Chemicalwatch.com.

Kolla INCI-listan på ditt solskydd. Fysikaliska solskydd lägger sig på hudytan (zink- och titanoxid) och går inte in i blodströmmen.

FDA:s riktlinjer säger att aktiva solskyddsmedel med ”systemisk absorption”,  (det vi kallar kemiska solskydd i Sverige), som har en större mängd av uv-skydd än 0,5 ng / ml ska genomgå ”en icke-klinisk toxikologisk bedömning samt utvecklings- och reproduktionsstudier”. Detta är något som solskyddsproducenter runt om i världen hittills har duckat för.

Studien gick ut på att 24 frivilliga personer provade fyra olika solskyddsmedel i dagligvaruhandeln, fyra gånger om dagen, på 75 procents yta av huden. Studien varade i fyra dagar.

Efter fyra dagar visade blodproverna att samtliga av de  fyra uv-skydden överskred gränsen på 0,5 ng / ml i blodet. Oxybenzonhalterna var över 169 ng  ml, medan avobensonnivåerna varierade från 1,8 till 4 ng / ml. Nivåerna av oxybenzon kunde spåras i blodet efter bara en dags applicering och ämnet ökade från dag ett till dag fyra, vilket tyder på ackumulering i kroppen.

Barn bör inte använda kemiska solskydd. Bara fysikaliska solskydd för att vara på den säkra sidan. Bild från Pixabay.

Testet utfördes inomhus utan exponering för värme eller solljus. Studien gjorde ingen skillnad på enskilda ämnena utan undersöktes som en cocktail på huden därför är det svårt att utröna om uv-skydden möjligen hjälper varandra in i huden och blodströmmen. Detta kommer att undersökas i en andra fas. Nya tester kommer snart att utföras på tre andra vanliga solskyddsmedel, nämligen  oktinoxat, homosalat och okisalat.

FDA-forskarna är noga med att påpeka att resultaten inte indikerar att man för den skull ska avstå från att använda solskyddsmedel. Men de påpekar att oxybenzon (även känt som bensofenon) redan har hittats i bröstmjölk, fostervätska, urin och blod, medan vissa studier har antytt att det kan påverka endokrin aktivitet. En svensk studie gjord vid Sahlgrenska sjukhuset har visat att barn inte har de enzymer som krävs för att bryta ner vissa kemiska solskydd. (Därför ska man på barn alltid använda fysikaliska solskydd som lägger sig på ytan).

Hawaii,  Key West, Florida, Aruba och Vigin Island är semesterdestinationer som är först ut att förbjuda försäljning av solskyddsmedel som innehåller oxybenzon eller oktinoxat. Förbudet,  träder i kraft den 1 januari 2021, och syftar till att skydda korallrevet utanför kusterna, men redan nu har vissa producenter börjat exkludera de här tvecksamma kemiska solskyddsingredienserna.

DS & Durga lanseras i Sverige

av Agneta Elmegård, Aftonbladet

Det avantgardistiska nischparfymhuset DS & Durga lanseras i Sverige. Det är den webbaserade konceptbutiken Detailery som tar in det hajpade New York parfymmärket till Sverige.

DS & Durga grundades av musikern David Seth Moltz och hans fru, arkitekten Kavi Moltz redan 2007 och har fram till nu producerat ett sjuttiotal dofter. Dofterna har oftast en twist av motsägelser i sig och när Debaser (iris, fikon, kokosnöt, tonkabönor och ljusa träslag) kom 2015 fick märket äntligen en storsäljande snackis. David är parfymören i huset, medan Kavi spånar fram och designar alla förpackningar och allt i fast form som rör deras varumärke. De plockar ingredienser från hela världen och allt började i deras gemensamma lägenhet i Buswick i Brooklyn för två decennier sedan.

Kreatörerna bakom nischparfymen D S & Durga, David Seth Moltz och hans fru, arkitekten Kavi Moltz.

 

Jag kontaktade Michael ErikssonDetailery och frågade varför han beslutade sig för att lansera märket i Sverige.

Vad fick dig att bestämma dig för D.S & Durga? 
Det kanske låter banalt men det första jag föll för var utseendet. En blixtförälskelse! Jag hade inte ens provat dem! Jag bara visste att de var bra, och det var dem! Jag minns faktiskt inte heller vart jag såg dem första gången. Jag kände bara att dessa måste jag få sälja! Annars skiter jag i att starta butik! Haha inte riktigt så, men nästan!”
Vad är det som är unikt med DS & Durga?
Jag tyckte att doftnoterna verkade spännande. Ibland känns det som att vissa små nischparfymhus har svåra/ knasiga ingredienser bara för sakens skull men så kändes det inte här. Det kändes geunint och uppriktigt på något vis….två människor (ägarna)  som brinner för något! Det är vackert!  Sedan ville jag förstås erbjuda något unikt för mina kunder! Något man inte ser så ofta och som annars inte får tag på i Sverige. D.S & Durga känns nästan skandinaviska i sin framtoning.”
Vilken är din favoritdoft hos nischmärket? 
”Av de jag säljer så är det svårt att välja en…jag tycker mycket om Cowboy grass, Bowmakers, Italian citrus och Radio Bombay. Dock så är ju Cowboy grass och Bowmakers lite tyngre dofter för den kallare årstiden, medan de andra två passar för vår och sommar. Under pistolhot skulle jag nog ta Cowboy grass! eller Radio Bombay, nä vänta! Haha…

 

Debaser är en av storsäljarna Toppnoter: Gröna blad, bergamott, päronstjälk. Hjärtnoter: Fikon, kokosmjölk och iris. Basnoter: Ljust trä, tonkaböna och mossa
Första gången jag själv kom i kontakt med DS & Durga var i New York för några år sedan och blev helt golvad av Cowboy grass (rosenträ, vildtimjan, bergamott, malört, basilika, rosenolja, vetiver, hö och ambra), hödoften blandad med rosenträ och bergamott gör dig redo att ta fram tränset, ridbrallorna, hästpiskan och gränsla hästen och rida ut över den karga torra amerikanska slätten. så att dammet yr. De här dofterna fyller dig med  drömmar.

 

Redken gör sina storsäljare grönare

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Redken kommer med en ny uppdaterad version av sina storsäljande schampo. De är omformulerade och sulfatfria och kallas för Nature + Science. Priserna ligger på 265 kronor för schampot och balsamet 300 kr.

Amerikanska Redken grundades av entreprenören Paula Kent och kemisten Jehri Redding 1960 och tillsammans kan man säga att de revolutionerade den professionella hårvårdsindustrin med sina schampo- och balsamformuleringar.
Nu ägs Redken av franska L’Oréal och nu har deras kemister i sin tur fått jobba i labbet under några månader. För nu har L’Oréal insett att de måste möta efterfrågan på ett mer sulfatfritt och naturligare alternativ (läs utan silikoner och tensiden sodium laureth sulfate). Tack vare att konsumenterna efterfrågar det.

Så säg hej till tre kultserier i ny kostym som Redken kallar Nature + Science. Nylanseringarna är nya tolkningar av serierna All Soft, Extreme och Color Extend, minus miljöbelastande sulfater och sillisar. De nya schampona är sulfatfria, 100 procent veganska och till 83 procent av naturligt ursprung.

På ett pressmöte på Hotell Clara förklarar företaget att de ändå kommer att behålla de ”gamla” varianterna av schampona så misströsta inte. Ginseng, lupinproteiner och björksav pimpar upp de nya välkomna produkterna från den franska jätten.

Stockholm Beauty Week 2019 – grönare än någonsin

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Kanadensiska ekomärket Mistik, gör magi med håret

Det har varit tre dagar fyllt av skönhet på Stockholm Beauty Week när ett 80 (!) tal utställare intog Musikaliska och förvandlade den anrika konsertbyggnaden till ett skönhetspalats utav rang. Och som det här evenemanget har vuxit.
På bara fyra – fem år har Stockholm Beauty Week blivit en av de mest tongivande skönhetsmässorna i Sverige. Extra kul var att det var så många indiemärken och ekologiska märken på plats Känner mig påfylld och uppfylld. Tack alla härliga människor som gjort mig rikare de här dagarna. Här är de här märkena som jag fastnade för den här gången.

På den stora scenen i Musikaliska kunde man lyssna på flera intressanta föredrag som exempelvis brittiska Tabitha James Kraan som berättade om filosofin bakom sitt ekologiska hårvårdsmärke som bär hennes namn -Tabitha. Över lag var det roligt att se och höra att allt fler producenter tar ansvar för en renare produktion och böejar prata i termer av sustainability och korallsäkerhet.

Grekiska Evergetikon var en nyhet för mig. Köpte deras mastikolja för håret. Mastik är en antiseptisk olja som använts i grekiska huskurer i årtusenden.
Eco by Sonia är A-Beatymärket som jag längtat efter ska lanseras i Sverige. Här fastnade jag för deras kompostmask. Fylld med nyttigheter från grönsaksdisken.
Smarta sugproppar som du drar över ansiktet eller andra delar av kroppen med hjälp av vakum har By Myrberg. De små kopparna sätter igång blodcirkulationen och ökar kollagenstimuleringen i hyn. Och det funkar. I know.
Ett nytt kollagenpulver med patenterade alger är på gång att lanseras av By Myrberg
Kaffesump från Clarions Hotell i Stockholm får ett andra liv i badrum runt om i Sverige tack vare företaget Lilo&Ba. Detta var en glad nyhet helt i min smak. Doftar fantastiskt, men har ej testat ännu.
Tyska märket Dr Grandel lanserade i Sverige under Stockholm Beauty Week. Det är ett gammalt anrikt doktorsmärke som vi säkert får anledning att höra mer från framöver
Svenska lyxmärket Skogen har en peeling med fermenterade enzymer som är populärt i asiatiska produkter. Tar fram midnattsolen i ansiktet om man får uttrycka det så.

 

Hos CryoTshock blev jag av med tre centimeter i midjan genom att kristallisera fettcellerna. Nu inväntar jag mitt nya jag.
Det börjar dyka (!) upp allt fler korallsäkra solskydd. Vilket är en helt naturlig utveckling med tanke på hur världshaven mår just nu. Alpha Nova  har en hel serie med korallvänliga solskydd som skonar det marina livet.
Polska makeupmärket Wibo har ett kollagenpuder som doftar nybakade bullar. Blev helt tagen av det här pudret. En wow-produkt.
Av QX:s skönhetsredaktör, Andrea Engström fick jag en ekologisk sminkning av koreanska märket Missha.
Nylanserat svenskt märke med rötter i Sydafrika är Bodybees med pollen, bivax och läkande örter.

Svenska Sweed lashes gjorde succé i New York på röda mattan under MET-galan i veckan. Flera av celebriteterna bar de svenska lösögonfransarna. Bra jobbat,

Har även fastnat för Annabelles finfördelade mineralpuder och ögonskuggor med mica från hållbara källor.
Färgstarka Färg Cosmetics är det väl ingen som missat vid det här laget?

 

 

 

 

Vinn en Goodiebag från Swedish Beauty Awards 2019

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Var med och tävla om en välfylld goodiebag med nominerade och vinnande produkter från årets gala.

I samarbete med Gala Magazine och Swedish Beauty Awards lottar Skönhetsredaktörerna ut tre välfyllda goodiebags fyllda till bredden av både vinnande och nominerade skönhetsprodukter.
Utlottningen hittar du i senaste numret av Gala Magazine och du är med och tävlar om en av de tre vinsterna (värde 2500 kr) om du svarar rätt på frågan om:

Hur många år har Swedish Beauty Awards funnits?

    1. 7 år
    2. 12 år
    3. 15 år

Mejla ditt svar till: gala@aftonbladet.se, vi behöver ditt svar senast den 17 maj 2019.

 

I senaste numret av Gala kan du läsa om hur du skapar Gwyneth Paltrows fräscha och naturliga look!

Du har väl inte missat att i varje nummer kan du läsa om hur du gör stjärnornas makeuper från röda mattan! Do it yourself! Steg för steg!

Yves Rocher fyller 60 år – firar med nya produkter

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Yves rocher firar 60 år och släpper flera unika produkter som en uppdatering av deras kultprodukt, hudkrämen med ringblomma!

Är man i Paris får man inte missa Yves Rochers flagship store på Champs Elysee, No 102, i Paris. Där har de vissa av kultprodukterna kvar samt vissa serier och nyheter som aldrig kommer till den svenska marknaden. När vi var på Daisy Beautys skönhetskonferens i helgen fick vi en unik guidad tur i affären.
Är du ett fan av deras parfymer så gäller det att bunkra upp. Yves Rocher kommer nämligen att byta ut hela sitt parfymsortiment till sommaren. Gulp. Det är rätt vågat för att vara ett sådant enormt varumärke. Yves Rocher finns nämligen i 100 länder, men måste kreddas för att de har lyckats hålla fast vid den franska uniciteten i sina produkter.

Min favoritparfym av Yves Rocher, Quelques Notes d’Amour lanserades 2014, kanske snart ett minne blott.
Yves Rocher grundades 1959 av M. Yves Rocher, och han föddes i det här huset i den lilla byn La Gacilly i franska Bretagne.

På rundvandringen i butiken förklarade Yves Rocherteamet även att de planerar lansera en ny hårserie med fairtrade-framställd agave från Mexico. Annars odlar företaget det mesta av innehållet på de enorma fälten kring  byn La Gacilly. Mest imponerad blev jag (jag var på besök i La Gacilly för ett antal år sedan) av den stora bambuskogen som låg precis intill plantskolan där trädgårdsmästarna och kemisterna jobbar sida vid sida.

Bodylotion som hindrar hår från att växa inåt efter att du rakat benen, finns inte i Sverige.
Röd solhatt finns i några av Yves Rochers produkter.

 

 

Reserol lanserar cyklisk dagkräm och kollagenshots

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
På Daisy Beautys skönhetskpnferens presenterade Mikael Lindblad och Magnus Nilsson Vall från Reserol deras kommande dagkräm – Reset Day Creme – som bara finns på labbet i skrivande stund. Lanseras till sommaren.

 

Lägg PER och CRY på minnet. Det är inte flygplatsdestinationer. Det är proteiner i den genetiska koden som visat sig vara viktiga hörnstenar i den biologiska klockan. Detta har grundarna till Reserol, Magnus Nilsson Vall och Mikael Lindblad, tagit fasta på i deras nya produktsläpp – en hudvårdskräm – Reset Day Creme

De amerikanska forskarna Jeffrey C Hall, Michael Rosbash och Michael W Young fick Nobelpriset i kemi 2017 för sina upptäckter av de molekylära mekanismer som styr kroppens cykliska rytmer. Cykliska rytmer finns i alla levande celler och utgör grund för att de olika rytmerna i kroppen fungerar som de ska såsom sömn, hormonnivåer och reparation. De styr även kroppstemperatur och blodtryck med flera funktioner.

”Den inre klockan är relevant inte minst inom hudvård för att skapa optimal återhämtning och återväxt i huden och de cykliska rytmerna i kroppen är lika precisa som atomklockan i Bern”, säger Magnus Nilsson Vall, medgrundare till Nutrinovate som producerar Reserols produkter.

B-mal -1, PER (från ”periodgenen” som identifierades 1970) och CRY (cryptochrome) kan man lättast beskriva som tidstyrande proteiner som man har identifierat ur den genetiska koden (den genetiska koden knäckte man 1993) men det finns fortfarande genetiska funktioner som man inte riktigt kartlagt.

CRY och PER -proteinet i samverkan utgör av- och påstängning av den cirkadiska rytmen i cellerna. Bild lånad från PNAS

Snabbt förklarat kan man säga att B-mal-1 är ett protein i kroppen som aktiverar bildandet av PER och KRY, vilket sker på dagen, och när de har sammansmält, vilket sker på natten, utgör detta hela cellens livscykel. Och så håller det på – tills man dör. Enkelt förklarat.

Reserols nya dagkräm Reset Day Creme, innehåller ämnet B-circadin, som är en ingrediens som ska ”resynka hudens cirkadiska rytm och utvinns ur en koreansk ärtväxt”. En annan ingrediens är Infra guard, som ska neutralisera fria radikaler, samt grönt te – en stark antioxidant som hjälper till att bibehålla hudens elasticitet.

Med den här krämen vill man försöka styra att hudcellernas nytillverkning sker just på natten, när inga avgaser, fria radikaler och UV-strålar kan påverka huden. Man vill att B-mal 1 ska vara mindre aktivt på dagen för att hudcellerna ska återhämta sig optimalt och vår nya kräm hjälper därför till att optimera rytmen i huden. Får man vaj i klockan så kanske B-mal 1 sover på natten och rytmen blir skev”, förklarar Magnus Vall.

Det kan bli vajsing i den cirkadiska rytmen och detta sker vid långvarig stress, skiftarbete och vid långvariga kortisolpåslag.

Den nya dagkrämen ”ska minska tecknen på oxidativ stress och återställa hudens tecken på trötthet”, enligt Magnus Nilsson Vall, produktutvecklare på och medgrundare till Reserol.

Reserols kollagenshot i labbform. Bortse från färg och flaska

Reserol lanserar också en collagen boosting drink  till sommaren.

Vi funderade på vad som saknades i vårt hudvårdssortiment och kom fram till att det var en kollagenshots för insidan och för utsidan var det krämen.75 procent av huden består av kollagen, ju äldre man blir desto mer fragmenterad blir kollagenet i huden, och där fyller vår marina kollagendryck en funktion”, berättar Mikael Lindblad.

Förutom kollagen (från fisk) innehåller Reserol -shootsen lykopen (karoteoid från tomat), grönt te (antioxidant) , vitamin E- hjälper till att producera kollagen i huden samt zink som är en mineral känt för att hjälpa huden att läka.

Varför ska man dricka kollagentillskott?

Fibroblasterna är kroppens egna kollagenfabriker och de fungerar allt sämre med tiden. Fibroblasterna tillverkar prokollagen som är ett förstadie till kollagenet. Kollagenet som tillförs kroppen via huden har svårt att tränga igenom epidermis och därför är det bättre att dricka flytande kollagen.

Kollagendrycken från Reserol skakas väl och serveras väl kyld. Kommer i tråg om a2 flaskor. Och priset kommer att landa på ca 400-500 kr.

 

Ardell lanserar nya lösögonfransar – 3D Faux mink

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Falska ögonfransar är stort. Ardell har fattat galoppen och gör nu en vildare variant 3 D ögonfransar. Whispie 700 och 701 är smalare vid fransroten men längre än den vanliga whispiern.

Den andra presentationen på Daisy Beautys skönhetskonferens i Paris var det amerikanska lösögonfransföretaget Ardell som ingår i American International Industries. De har kända varumärken som  Seche, Body drench och China Glaze. I Sverige företräds märket av J Nordströms Handels AB på Lidingö.

Ardell fransar finns i 100 olika utföranden och whispierna är en av storsäljarna. Hela sortimentet finns faktiskt i Sverige! Whispies fick fart på marknaden när Kim Kardashian gick ut och berättade att hon använde ”whispies” och efterfrågan sköt upp i höjden. Förra gången det begav sig och lösögonfransar blev populära var på 50-talet och det var på den tiden Marilyn Monroes förtjänst.

Marilyn var först ut med att skapa hajp med lösögonfransar på 50-talet. Hon finns passande nog på en bild på Hotell Warwick i Paris där Daisy Beauty håller sin skönhetskonferens.

Remy Lashes fransarna däremot är tillverkade av 100 procent mänskligt hår och finns i fyra olika varianter som är lätt böjda. Volymen varierar mellan  medium och full.
”Ardell använder sig inte slavarbete utan alla som syr fransarna gör det för hand under schysta arbetsförhållanden, det är de väldigt noga med”, försäkrar företagets representant i Sverige, Helena Harge som är säljansvarig på Nordströms Handels Ab.

Remy är inte gjorda av människohår utan veganska

Ardell 3D Faux Mink  är alla av whispiestyp men lite vildare och mer överdimensionerade än övriga lösögonfransar. Alla de mer exklusiva fransarna från Ardells kostar 99 kr. Medan de mer enkla fransarna kostar 79 kr.

2015 lanserade Ardell makeup. Double up mascaran och ”stroke a brow” brynpennan med filtspets är några av storsäljarna från Ardells makeupsortiment.

Sida 57 av 247
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush läppstift Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Sandra Christensen och Mattias Kling
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB