Startsida / Inlägg

Onödigt med en osnabb snabbkassa

av Anna Dabrowski

Jag var på IKEA idag och köpte ett ljus och en stor kastrull. När jag kom fram till kassan så ställde jag mig i snabbkassan men den visade sig vara osnabb. I snabbkassan ska man vara kassör själv vilket gör att det blir fel och tar sin lilla tid. När jag sa, ”Men seriöst detta irriterar bara folk!?” till en kvinna som jobbar där så svarade hon, ”Det beror på vad det är för folk.” Det är ju bättre att hon som står där och hjälper alla hela tiden sitter i kassan och tar betalt som vanligt; då skulle snabbkassan vara snabb.

Sedan ville jag köpa en glass inne på IKEA och då fick jag först stå i kö till en maskin där jag betalade och fick en glassbiljett. Sedan fick jag stå i kö en gång till för att byta biljetten mot en glass. Snacka om tidslöseri.

Åkte vidare till en mataffär för att storhandla. I kassan insåg jag plötsligt att ingen skulle hjälpa mig att packa och att jag med min fulla kundvagn skulle stoppa upp kassan en stund. I USA har de anställda som bara står och packar. Då går det undan i kassorna kan jag lova.

  • Tjänstgörande sportredaktör: Christoffer Glader
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB