Underbara F1
avJag erkänner att jag har varit skeptisk mot Pirelli som ny däckleverantör, tänkte att det låter väl bra om det blir mer show av det men var ändå tveksam eftersom förarna var så negativa och påtalade att däcken slits för fort.
Men efter de tre första racen ( eller kanske man ska säga två för premiären kändes mer som ett extra test av allt än en premiär och den banan är väldigt speciell) så känner jag mig positivt överraskad.
Däcken har gett F1 en ny dimension, det blir mer taktik, mer utrymme för fel och förarna måste verkligen lära sig hur de ska hantera däcken.
När vi lägger till det faktum att KERS strular hos Red Bull och att flera stall (bland annat Mercedes och Ferrari) har haft problem med den justerbara bakvingen så händer det verkligen grejer.
Racet i Kina var ett av de bästa jag har sett någonsin, racing i från start till mål. Jag kände mig helt tom efteråt.
Nu känner jag att jag bara vill ha mer, mer och mer.
Vad känner ni efter inledningen? Vad tycker ni om däcken? Har jag fel eller håller ni med?
•••
Jag är fortfarande imponerad av Mark Webber. Det kändes som om det hände någonting inom honom under det här racet. Det blir spännande att se om han kan ta med sig det in i framtiden.
•••
Ferrari har fortsatta problem med bilen och italienarna påstår att det stora felet ligger i fronten av bilen. Vi får se om det får ordning på det till tävlingen i Turkiet.
•••
Williams styrelsechef Adam Parr är riktigt missnöjd med den misslyckade inledningen av säsongen och nu kommer det att få konsekvenser. Det verkar som om Sam Michael får se sig om efter ett nytt jobb.
•••
Sergio Perez har bett om ursäkt till Adrian Sutil och tagit på sig ansvaret för deras kollision.
•••
Pirelli meddelar att det blir mjuka och hårda däck i Turkiet och Spanien, sedan är det dags för de supermjuka däcken i Monaco.