McLarens smarta lösning
avSå handlar det om Michael Schumacher. Igen.
Men den här gången är det faktiskt han själv som pratar och han gör det officiellt och det är ju alltid något. Han säger att han ska köra 2012 också, att han inte tänker bryta sitt kontrakt och att han efter de tre åren hos Mercedes ( 2010-2012) ska fundera över framtiden.
Så var det med det.
Nu kan vi förhoppningsvis lägga det till handlingarna.
•••
Schumis före detta manager Willi Weber, han som tog tysken till F1 är säger:
– Han avslutar saker som han börjat. Sådan är Michael.
Weber tror dessutom att Schumacher är kapabel att ta sin åttonde VM-titel.
Annars kanske Paul di Resta knackar på cockpit.
Skotten vann DTM för Mercedes i fjol och lånas nu ut till Force India (som kör med motorer från Mercedes).
– Han skulle vara en perfekt ersättare för Schumacher, menar David Coulthard.
Pappa Lewis Hamilton som är manager för skotten är av samma åsikt.
För övrigt skulle Paul di Resta aldrig kunna göra GP2. Han är för lång och fick inte plats i bilen när han skulle testa för serien.
Det var därför han valde DTM.
•••
McLaren har löst problemet med däcken. De slapp bygga om bilen och genom tester och tack vare den förre chefsingenjören för Bridgestone, Hiroshi Imai, hittar förarna nu rätt temperatur på däcken snabbare och däcken håller längre. De har till och med längre hållbarhet på däcken än vad Red Bull har.
McLaren kontrakterare Imai i vintras för att få hjälp med just däcken och det verkar ha varit ett lykokast.
•••
Håll ut, en vecka till sedan öppnar fabrikerna och det blir fart på F1 igen.