Hamilton – var kör han 2013?
avSergio Perez – är det Ferraris förare 2013?
Ja han dementerar det inte i alla fall.
– I Malaysia förlorade jag segern, jag vann inte en andraplats. Om jag fick köra det loppet igen så hade jag vunnit, säger han till Auto Bild och när de diskuterar hans framtid (med tanke på att han finansieras av Carlos Slim och att han är med i Ferraris juniorprogram) så säger han:
– Det kommer ett tillfälle i din karriär när du känner att du är redo att slåss mot de bästa förarna i det bästa teamet. För mig är det nästa steg. Jag trivs väldigt bra hos Sauber, men jag vill vinna lopp och det så snart som möjligt.
Han erkänner också att Carlos Slim kommer att ha en roll i hans framtida planer.
– Vi tar det beslutet tillsammans och jag har redan sagt till honom att jag vill prata med honom om framtiden lite senare under säsongen.
Annars så snackas det mycket om var Lewis Hamilton kommer att köra nästa säsong. Ersätter han Michael Schumacher hos Mercedes?
Ska han ta över efter Mark Webber hos Red Bull?
Är han redo att anta utmaningen Fernando Alonso hos Ferrari?
Eller väljer han det säkra före det osäkra och stannar hos McLaren?
Vilket steg tror ni att han tar?
•••
Under testet på Silverstone ska Pirelli testa ett nytt, hårdare däck. Detta eftersom tillverkaren fått kritik för att det varit för mycket lotteri när det gäller de hårda däcken i år.
•••
Många av de små teamen är oroliga över att motorerna blir för dyra 2013. I dag betalar stall som Force India och Sauber ungefär 12 miljoner dollar för motor och KERS. 2014 kommer det nya motorer (turbo V6) och då kan det handla om 22 miljoner dollar.
– Det är absolut för mycket, säger Saubers delägare Monisha Kaltenborn till Auto, Motor und Sport.
•••
Förra året var det 19 lopp. I år är det 20 och nästa år vill Bernie Ecclestone ha 22 eller 23 lopp på en säsong. Frågan är väl vad teamen tycker om det, det betyder betydligt mer jobb, mindre tid att utveckla nya bilar och betydligt större kostnader.
Det sista vill Ecclestone råda bot på och lockar med 50 miljoner Euro per stall och år i det nya Concorde Agreement.