NI får som NI vill!
avDet handlar mycket om silly season just nu, vem kör var 2013?
De förare som det snackas om är:
– som vanligt Felipe Massa.
Hans kontrakt går ut och det sägs att Adrian Sutil är aktuell som ersättare, han var aktuell redan inför förra säsongen och var på besök i Maranello, men sedan kom rättegången efter diskobråket i vägen.
– Michael Schumacher. Enligt uppgifter i Tyskland vill han skriva ett plus ett och själv välja om han ska köra det avslutande året eller inte. Mercedes vill bara skriva ett år.
– Lewis Hamilton. Hans kontrakt går ut och hans sägs vara aktuell för Mercedes. Eller stannar han i det stallet som varit hans sedan han var 13 år? Det tycks McLaren utgå ifrån i alla fall.
-Valtteri Bottas. Får han chansen hos Williams 2013?
•••
Force Indias Vijay Malla hävdar att båda förarna stannar 2013. Det betyder att Paul di Resta och Nico Hülkenberg inte är aktuella för McLaren respektive Ferrari.
Om det nu stämmer….
•••
Romain Grosjean är på plats i Singapore.
•••
Det finns en risk för regn i Singapore, men det lär handla om nattliga skurar. Inte under racen – vad prognosen säger nu i alla fall. Det kan ju ändras….
•••
Det ryktas om att Lewis Hamilton ska lämna McLaren, men stallet tycks inte ta allt för allvarligt på det utan man ser till att anpassa nästa års bil efter just Hamilton.
– De är planen, säger den tekniske direktören Paddy Lowe.
– Vi har två fantastiska förare som vi gärna vill behålla och vi utgår ifrån att det löser sig och blir så.
•••
Max Chilton är nu testförare hos Marussia och det sägs nu att han ska ersätta Charles Pic 2013. Pic sägs vara på väg till Caterham nästa säsong.
Ja det blev en ganska kort blogg i dag, har en massa annat jobb på listan och då är det bloggen som får ta minst tid, men jag lovar att det blir en späckad F1-helg.
Både i tidningen och på nätet.
Förresten hoppas jag att ni har sett att F1-bevakaren är tillbaka. Efter många turer har ert envetna tjatande gett resultat och de som bestämmer har förstått hur viktig den är för er. Därför kommer den nu ALLTID att ligga i topp på motor.sportbladet.se