Startsida / Inlägg

Förbannade hel….

av Anna Andersson

Efter fjorton dagars jobb så var det dags att vara ledig. Det klarade uppenbarligen inte min dator av.
Den lade av.
Vägrar att starta upp. Skärmen är svart. Inte ens ett litet pip, ingenting.
Det är tacken efter ett par års troget samarbete.
Inte ens servicedesk på tidningen kunde hjälpa till utan skickade mig vidare till någon lokal reparatör. Känns som om det kan ta ett tag, jag ringde och då svarade de att de är överbelastade, men att jag skulle återkomma om en vecka.
Nu har jag i alla fall grävt i lådorna, hittat en gammal dator som maken dissat och försöker få till ett logg inlägg och arbetet till morgondagens tidning på den i alla fall.
Under tiden som min dator har begett sig till ett liv någon annanstans har Pirelli i alla fall bestämt sig för att ändra på sina däck, men inte på de supermjuka som många så kallade experter trodde utan på den hårda gummiblandningen. Det handlar heller inte om någon större förändring utan man har anpassat däcken något till förra årets version.
– I kombination med de andra däcken så ger det stallen en större möjlighet att hitta olika strategier, förklarar Pirellis motorsportchef Paul Hembery i ett pressmeddelande.
Redan i Barcelona, där nästa lopp avgörs om ungefär två veckor kommer det nya hårda däcket att användas. Det kombineras med däcket medium.
I Monaco är det soft och supersorft som gäller, i Kanada Supersoft och medium.
***
Mercedes meddelar att man redan nu arbetar hårt mot 2014, stallet tillverkar både chassi och motor själva och undan för undan kommer mer folk att flyttas över till arbetet med fokus på nästa år.
– I maj tror jag att vi har nått den punkten då mer än 50 procent av våra anställda arbetar mot 2014, säger Toto Wolff till formula1.com.
Målet för 2013 är att en förare ska vara bland de fyra bästa och att stallet ska vara bland de fyra bästa i konstruktörsmästerskapet. I nuläget är man just fyra medan Lewis Hamilton är trea i VM.
Men än är bara fyra av 19 lopp avklarade.
***
Sebastian Vettel har varit i Ryssland och testat banan (nåja byggarbetsplatsen) inför racet som ska avgöras på OS-området 2014.
Här ser ni den videon:

***
Vad tycker ni om däcken?
Är den förändring som gjorts tillräcklig eller skulle man ha gjort mer?
Trevlig helg

  • Tjänstgörande sportredaktör: Christoffer Glader
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB