Se Alonso i den nya bilen
avSå länge fabrikerna är stängda så händer det inte så mycket på F1-marknaden.
I alla fall inte officiellt.
FIA kontrollerar alla simulatorer, alla fabriker och att inga E-mail skickas från firmans konton – men jag har svårt att tänka mig att allt står stilla.
I en värld där allt som ännu inte är förbjudet är tillåtet så står ingenting stilla.
Inte när det är två veckor till nästa lopp och det är dags för ett VM att avgöras.
När det gäller de senaste veckornas prat om ekonomi så verkar det inte som om Saubers deal är så säkert som den förklarades vara i samband med Ungerns GP. Det fattas en underskrift från självaste Vladimir Putin och pappret skulle ha varit undertecknat den 21 juli.
Ferrari som levererar motorer till Sauber har fått 6,5 av sina 16 miljoner euro och Pirelli har inte sett röken av den miljon som Sauber är skyldiga att betala för den här säsongen. Dessutom skriver Bild am Sonntag att stallet är skyldiga Nico Hülkenberg ungefär 2,5 miljoner euro och Esteban Gutierrez en miljon euro. Lägg där till att Kamui Kobayashi fortfarande väntar på 2,5 miljoner kronor från sin tid hos stallet.
Helt enkelt ser det inte ut att vara för Peter Sauber. Kanske är det läge att sälja stallet, men till vem i så fall?
Hos Lotus är man övertygade om att Kimi Räikkönen stannar och styrelseordföranden Gerhard Lopez, Genii Capital, hävdar att de många av de 120 miljonerna euro inte är några ”riktiga” skulder. Enligt honom har alla anställda fått sina löner och det är ingen som har hotat med strejk.
– Över hälften, 80 miljoner Euro, med andra ord över 80 procent, är inga riktiga skulder, säger han till Autosport.
•••
Här kan du se Fernando Alonso testköra den senaste stoltheten, LaFerrari.
En liten tröst i F1-torkan. Klippet är från Ferrari.