Startsida / Inlägg

Nya förarskrällen

av Anna Andersson

Ni har snackat om det, diskuterat och fungerat.
Det är ni inte ensamma om.
Nu hävdar spanska Marca (som brukar ha koll) att Honda vill att McLaren ska skriva kontrakt med Fernando Alonso.
Till 2015.
Det skulle också kunna vara aktuellt 2014, men både Jenson Button och Sergio Perez har löften om en förarplats till nästa säsong, dock är ingenting skrivet i sten när det gäller F1, Det borde vi ha lärt oss vid det här laget.
Vad säger ni om det?
•••
Här kan du se hur Lotus förbereder sig inför säsongsavslutningen:

•••
Kimi Räikkönen förklarade i går att det var den ekonomiska situationen som gjorde att han valde Ferrari framför Lotus. Lotus har helt enkelt inte kunnat betala prestationsbaserade premier som de var överens om enligt kontraktet. Flera av stallets medarbetare har lämnat och nu ryktas det om att ägaren Gerhard Lopez gärna vill ha Pastor Maldonado (och hans sponsorsmiljoner) i sitt stall. Det vore naturligtvis ett hårt slag för Nico Hülkenberg som inte har någon öppen dörr tillbaka till Williams, inte har fått lön hos Sauber och som också redan har hunnit med en sejour hos Foce India, och även för Felipe Massa som gärna vill köra i ett toppstall. Blir det inte det är han sugen på att testa DTM.
Jac VIlleneuve hade förutom sin utläggning om Ferraris förarpar för 2014 också en utläggning om hur betalförare förstör sporten i gårdagens Bild.
– När till och med McLaren går åt det hållet är det döden för sporten. När du en gång tagit det steget kan du inte ta sig tillbaka eftersom du förlorar din image, den image som en gång tiden lade grunden för F1.
Han tänker bland annat på Williams som han själv van VM med 1997.
– Det är dock vansinnigt när jag hör hur nöjda de är med en förare som Bottas. Ursäkta, han fiser runt på plats elva till sexton. Det säger de bara för att inte irritera den sponsor som han har tagit med. Nej, nej stallen kommer allt längre från sin image, den som en gång gjorde F1 till vad det är.
Hans förslag är fem till sex stall med friska finanser och tre bilar per stall, en sponsor för varje bil för att motverka att det blir stallorder eftersom varje sponsor vill at deras bil ska vinna.
Vad tycker ni om den idén?
Lite annorlunda tider i dag, träning kl 12.00 och 15.30. Ni följer den på F1-bevakaren.

http://scoreradar.aftonbladet.se/?alias=ab&layoutid=64

Jag lämnar texter efter pressträffarna ikväll.
På återhörande.

  • Tjänstgörande sportredaktör: Christoffer Glader
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB