Se Mercedes nya lösning
avMax Chilton.
Han skapar rubriker för sitt Marussia i och med att han var snabbast på den första testdagen i Barcelona. På supermjuka däck körde han i från sina konkurrenter.
Annars kan vi konstatera att Ferrari hade problem med motorn och körde bara 21 varv. Nico Hülkenberg arbetade med däck och aerodynamik, Sebastian Buemi skulle köra med RB10, men återigen hade Red Bull problem med växellådan. Jenson Button testade nya komponenter till McLaren och Mercedes arbetade med inställningar och aerodynamik.
Här är resultaten:
1. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m26.434s
2. Charles Pic Lotus-Renault 1m26.661s +0.227s
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m26.674s +0.240s
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.965s +0.531s
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m27.724s +1.290s
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m27.727s +1.293s
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m27.756s +1.322s
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m28.333s +1.899s
9. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m30.101s +3.667s
10. Sebastien Buemi Red Bull-Renault 1m31.440s +5.006s
11. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m31.783s +5.349s
•••
Kamui Kobayashi kraschade sin Caterham i går vilket gjorde att det blev enormt mycket jobb för Charlie Häggstam och hans gäng.
Skadorna var så stora att stallet nu hoppar över dagens texter i Barcelona.
Kobayashi själv säger till Autosport att han vill att stallet ska visa mer mod.
•••
Annars blir det mer högljutt i Barcelona i dag. Mercedes ska testa om man kan höja ljudet på sin motor.
– När vi testade var det dubbelt så högt ljud som det har varit i år, nu får vi vänta och höra hur det låter på banan, säger Nico Rosberg.
Här är i alla fall Mercedes lösning på problemet:
SOUND THE HORN! Keep your eyes – and more importantly ears – peeled first thing tomorrow… #F1 pic.twitter.com/wAL2ERXOPm
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 13, 2014
Sebastian Vettel har tidigare sagt att:
– The sound is shit.
Så vi får väl se vad detta ger…