Startsida / Inlägg

Hulken avslöjar: Så hälsade jag på Kevin

av Anna Andersson

Kan du gissa hur Nico Hülkenberg hälsade på sin nya teamkollega Kevin Magnussen?

Troligen kan du det och nu avslöjar också Hulken vad han sa.

Nico Hülkenberg
Nico Hülkenberg  inför premiären i Bahrain 2022 (AP/TT)

Och han sa precis det som du trodde.

Storyn mellan Nico Hülkenberg och Kevin Magnussen går tillbaka till Ungerns GP 2017. Hülkenberg, som då körde för Renault, avbröt Magnussen, som då körde för Haas, mitt under en intervju

– En en gång den mest osportsliga föraren på gridden, säger Hulken.

– Suck my balls, svarar Magnussen.

https://www.instagram.com/p/ClDtzfGMLem/

Nico Hülkenberg redo för comeback

Vid 2023 blir de två teamkompisar hos Haas, men redan i våras, när Hülkenberg ersatte Sebastian Vettel under inledningen av säsongen så sprang de på varandra igen.

– Det var i Bahrain, inför säsongen, så tar de alltid foto på alla förarna och den gången så ersatte jag Sebastian och var F1-förare för ett ögonblick, minns Nico Hülkenberg i en intervju med tyska RTL.

– Jag stod på start/och målrakan och jag och Kevin stod intill varandra, så jag mötte honom med en öppen hand,med ett leende och ett skratt och sa ”Suck my balls honey” och han tyckte också att det var rätt kul.

Veckan därefter satt de i närheten av varandra på flyget mellan Bahrain och Saudiarabien.

– Då snackade vi ordentligt för första gången och sedan var isen bruten. Vi har ingen jättetajt relation, vi är inte vänner som åker på semester tillsammans, men jag tror att vi är tillräckligt vuxna både två. Vi är pappor båda två och jag tror att vi båda två kan lägga den historien åt sidan och jag ser inga hinder mot att vi ska kunna ha ett bra samarbete.

Du hittar alla förarna i VM i F1 2023 här.

Korta nyheter kring F1

Det snackas om att arrangören av Kinas GP  har tagit upp samtalen med F1 igen. De vill arrangera ett lopp i Shanghai i april, där det ursprungliga loppet skulle  körts men sedan ströks på grund av covid-19. Nu har inte Kina någon nolltolerans längre och förhoppningen har väckts till liv.

F1 har inte tävlat i Kina sedan 2019, då Lewis Hamilton vann för Mercedes.

Audi hart hela tiden sagt att stallte vill ha en tysk förare, men nu låter det lite annorlunda.

– Prestation går först, säger Adam Baker till RTL och berättar att han inte funderat över någon förare än.

– Det är för långt bort, folk pratar inte ens om 2024 än, därförär det svårt att säga hur förarmarknaden för 2026 ska utveckla sig.

Renault hoppas att de har löst motorproblemen hos Alpine, genom att använda sig av en ny vattenpump till 2023.

 

  • Tjänstgörande sportredaktör: Adam Borg
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB