Schumacher snabbast i Monaco

av Anna Andersson

Är gammal äldst? Ja, Michael Schumacher var snabbast i kvalet till Monaco – vilken otrolig överraskning. Han visade att han är tillbaka i gammal fin form och har faktiskt chansen att ta sin sjätte seger i Monaco. Vem hade trott det? Men vi måste komma i håg att han startar från ruta sex, han är antagligen lite bitter nu på att han fick den där bestraffningen i Barcelona och flyttas tillbaka fem platser. Det betyder att vi har Mark Webber i pole och att Nico Rosberg står intill honom och att han och hans Mercedes trivs på hans barndomsgator är väl knappast någon nyhet. Vi kan också räkna med att Lewis Hamilton bli riktigt farlig från ruta tre (även om hans fjärdeplats i kvalet var årets sämsta kvalresultat). Intill honom står Romain Grosjean, Lotus, också en kille som varit snabb i år. Fernando Alonso startar som femma och sedan Schumacher som sexa.

•••

Det var länge sedan Felipe Massa visade upp en sådan fin form som han gjort under de här dagarna i Monaco. Han trivs i Monaco och Ferrari måste vara nöjda med hans sjundeplats i kvalet – men nu krävs det att han presterar i loppet också. Som bekant får man inga poäng i kvalet….

•••

Sebastian Vettel hade tionde plats i kvalet (utan tid) med sin Red Bull, han flyttas fram en plats sedan med tanke på alla bestraffningar.

•••

Stora överraskningen i Q2 var att Jenson Button inte als fick det att stämma. Han och hans McLaren var 13:e i kvalet, men startar från ruta 12.

•••

Sergio Perez, Sauber, kraschade under kvalet. Olyckan hände i Tabak och därmed fick han ingen tid i Q1 och försvann direkt. Bittert för Perez som hade satt bästa tid i sektor två.

•••

I Q2 kraschade Jan-Eric Vergne, Toro Rosso, i utgången av tunneln och han rullade genom hamnen utan frontvinge.

•••

Det var en tung lördag för Pastor Maldonado som vann i Barcelona senast, dels blev det skador på hans Williams när han var inblandad i en olycka vid kasinot. Dessutom så straffades han med att flyttas tillbaka tio platser i starten av morgondagens lopp. Han berörde Sergio Perez, Sauber, i Portier strax före tunneln. Perez lämnade plats åt Maldonado, men ändå så tog Williamsföraren kurvan lite för snävt. Strax därefter kraschade Maldonado. Han startar nu från ruta 19.

•••

Racestart kl 14.00.

•••

Vem vinner Monacos GP? Jag tror att Mark Webber blir riktigt svårslagen om han får till starten, och han kommer att utmanas av Nico Rosberg som antagligen drömt om segern i Monaco sedan han var tre år.

Nytt kontrakt för Hamilton – värt 235 miljoner

av Anna Andersson

Ledigt i Monaco i dag så vi får ägna oss åt lite annan spännande information. Bland annat så diskuterar Lewis Hamilton med McLaren. Hans kontrakt går ut efter säsongen och enligt Telegraph pratar de nu om ett nytt kontrakt över tre säsonger. Enligt tidningen handlar det om 235 miljoner kronor om året, Hamilton kan också tänka sig en lägre lön om han får möjligheten att ha fler egna personliga sponsorer.

•••

Heikki Kovalainen drabbades av skador på motorn i går, men leverantören Renaults medarbetare är inte oroliga. Fransmännen levererar motorer till så väl Caterham som Lotus och Red Bull. Kovalainens motor hade kört länge och sjöng så att säga på sista versen.

– Motorn hade kört 2200 km och vi använde den i de två första loppen, säger Renaults motorchef Jean-Francois Caubet till motorsporttotal.

•••

I går hittade säkerhetsvakterna ett misstänkt paket utanför pressrummet (i närheten av La Rascasse). Området spärrades av och man hämtade bombexperter som gjorde en kontrollerad sprängning av paketet. Under torsdag morgon var det också en incident värd att rapportera. Golvet på en läktare gick sönder och två brittiska åskådare ramlade igenom. En av dem drabbades av svåra skador på benen.

•••

Så lite hårdfakta om Monaco – säsongens långsammaste F1-lopp.

Invånare i Monaco: Ca 35 000.

Besökare under F1-helgen: 350 000.

Rekordsegrare: Ayrton Senna, sex segrar.

Varv: 78 (3,340 km/varv)

Maxhastighet: 305 km/tim.

Lägsta hastighet: 50 km/tim.

Antal växlingar per varv: 62

Funktionärer: 650

Pris för en flaska mineralvatten på Jimmy Z: 80 Euro.

•••

Glöm inte att Michael Schumacher flyttas tillbaka fem platser i starten.

•••

Kval kl 14.00. Vem tar pole?

– Det är en mur framför, men han bara kör!

av Anna Andersson

Regn i Monaco och en fuktig vägbana. Det gjorde att ingen kunde slå Fernando Alonsos torsdagstid från 2011 (1.15,123.
Annars så var det faktiskt en mycket lugn start i Monaco, snabbast var Jenson Button (McLaren) med sina supersoft och alla topptiderna sattes under de första 15 minuterna av det andra passet.
För sedan kom regnet, det var i och för sig ingen överraskning. Alla visste om att det skulle komma och det gjorde också att det var mycket trafik på banan under inledningen av passet. Button var 0,392 sekunder före Lotus Romain Grosjean, som var med i toppen under båda träningspassen. Därefter följde Ferraris båda bilar med Felipe Massa och Fernando Alonso (jo Massa var före Alonso). Sist in på topp fem var Barcelonas vinnare Pastor Maldonado, Williams, en man som trivs mycket bra i Monaco.
Eller som hans gamla teamkompis från tiden i Renault World Series, Alx Danielsson, sa till mig i går:
– Han är modig. Det är en mur framför, men han kör ändå.
– Det finns förare som inte är speciellt snabba någon annanstans, men i Monaco så lyckas det. Sådana som Pastor och som David Coulthard. Varför vet jag inte riktigt, men det bara är så.
•••
Även om det var blött så var det inga krascher, bortsett från Heikki Kovalainen som körde av med sin Caterham i Mirabeau.
•••
Felipe Massa har fått hårda krav på sig från Ferrari inför tävlingen i Monaco. Ledningen vill se en klar förbättring och han svarade med att vara snabbare än sin kollega på det andra passet, men sett till dagen så var Alonso snabbare under förmiddagen. Monaco är Massas hemmabana, så där känner han till varenda knyck. Det kan tala för honom i helgen.
•••
Minst varv körde Michael Schumacher i sin Mercedes.
•••
Alla förare var inom 107-procetsregeln.
•••
McLaren såg riktigt kvicka ut i passagen vid poolen (då menar jag inte när de tog sig ett bad) och kan absolut med och slåss i toppen. Kanske är det dags för Lewis Hamilton – han har ingen seger än i år och kan kanske ge oss den sjätte segraren på lika många lopp.
Själv säger han:
– Här kan allt hända. Kvalet betyder allt, man kan inte köra om här. Vi är riktigt bra förberedda och jag hoppas att vi får lön för all den möda som vi har lagt ner.
•••
Enligt väderleksrapporten ska det regna kl 14.00 på lördag. Då blir det ett riktigt lotteri kvalet – på söndag däremot ska det vara uppehåll.
•••
I morgon är det – precis som vanligt – paus för F1-killarna i Monaco.

Alonso i topp – första passet avklarat i Monaco

av Anna Andersson

Fernando Alonso var snabbast i Monaco under torsdagen för ett år sedan. Då körde han på tiden 1:15.123. Den tiden lyckades han inte knäcka i dag, i alla fall inte under det första träningspasset där han också var snabbast (1-.16,2659). Ferrariföraren var 0,3 sekunder före Lotus Romain Grosjean. Tredje snabbast var Sergio Perez, Sauber, han som var inblandad i en riktigt läskig krasch under kvalet förra året och den tvingade honom sedan att vila från det påföljande loppet i Kanada.
Passet präglades av att stallen inte ville slita allt för mycket på däcken, vilket gjorde att Toro Rossos båda förare länge var ensamma på banan innan de stora namnen vågade sig ut ur garaget. Värt att notera är att Fernando Alonso satte den snabbaste sektortiden när passet avbröts på grund av  Heikki Kovalainens incident vid utgången av tunneln, med andra ord så finns det mer att hämta….
•••
En röd flagga under den första träningen. Heikki Kovalainen och Caterham stod för den, en det var ingen krasch utan han fick motorproblem i utgången av tunneln. Ett stort rökmoln spred sig i tunneln och därför avbröts också träningen ungefär tio minuter för tidigt. Nästa träning startar kl 14.00.
•••
Michael Schumacher, femfaldig segrare i Monaco skadade framvingen i samband med en mindre incident vid bassängen och hade elfte snabbaste tid. Schumacher är annars positiv inför helgen, även om han flyttas tillbaka fem platser i starten.
•••
Kimi Räikkönen körde bara ett installationsvarv, sedan kände han att styrningen inte riktigt fungerade och han återvände till depån för att lösa problemet. Där stannade han under resten av passet.
•••
Williams som vann senast i Barcelona med Pastor Maldonado meddelar att de arbetat med aerodynamik under morgonen. Bruno Senna kör förövrigt den bil som skadades av branden i depån för två veckor sedan.
Branden ställde till stora materiella problem för Williams som har fått hjälp av andra stall, bland annat McLaren, och på personalsidan ligger en mekaniker fortfarande på sjukhus med brännskador.
•••
McLaren arbetade med cockpiten för 2013, de arbetar med att hitta en lösning så att föraren ska få så bra sikt som möjligt, men det verkar som om Jenson Button inte var allt för nöjd.
•••
Sauber har ju ett samarbete med FC Chelsea och gratulerar så klart till seger i CL.
•••
Inga testförare fanns på banan i morse. I Monaco är det extremt viktigt att de förare som ska köra i helgen så så många varv som möjligt. Under helgen kan varvtiderna förbättras med mer än sju sekunder, så varje varv är lika viktigt.
•••
Fernando Alonso har i alla fall helgens snyggaste hjälm, en ny design i vitt och guld – just för Monaco.

Tiderna efter den första träningen:
 1.  Fernando Alonso       Ferrari               1m16.265s            22
 2.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m16.630s  + 0.365   17
 3.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari        1m16.711s  + 0.446   19
 4.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m16.747s  + 0.482   12
 5.  Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m16.760s  + 0.495   20
 6.  Felipe Massa          Ferrari               1m16.843s  + 0.578   19
 7.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari        1m17.038s  + 0.773   21
 8.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m17.190s  + 0.925   13
 9.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m17.222s  + 0.957   14
10.  Nico Rosberg          Mercedes              1m17.261s  + 0.996   18
11.  Michael Schumacher    Mercedes              1m17.413s  + 1.148   14
12.  Nico Hülkenberg       Force India-Mercedes  1m17.631s  + 1.366   18
13.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m18.106s  + 1.841   14
14.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m18.209s  + 1.944   25
15.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m18.252s  + 1.987   28
16.  Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m18.302s  + 2.037   16
17.  Bruno Senna           Williams-Renault      1m18.617s  + 2.352   20
18.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault      1m19.03$s  + 2.774   20
19.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault      1m19.341s  + 3.076   16
20.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth          1m20.838s  + 4.573   26
21.  Charles Pic           Marussia-Cosworth     1m20.895s  + 4.630   18
22.  Timo Glock            Marussia-Cosworth     1m21.638s  + 5.373    9
23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth          1m22.423s  + 6.158   15
24.  Kimi Räikkonen        Lotus-Renault                               1

NU startar F1 i Monaco!

av Anna Andersson

Bara en påminnelse, det handlar om Monaco i helgen och då stämmer inga rutiner, med andra ord är det inga fredagsträninger. Motorerna drar igång nu klockan 10.00. Den andra klockan 14.00.  Ni följer den framför datorn hos oss, i vår F1-bevakare.
Eller på någon av de TV-kanaler som har rättigheter.
Jag kommer med en snabbare sammanfattning efter det första passet här på bloggen som vanligt och med en något längre i artikelform på motor.sportbladet.se efter det andra, när jag jagat rätt på de citat som är relevanta.
Annars så är DRS-zonen nu klar: Start/målrakan och mätpunkten sitter strax efter kurva 16. precis som förra året är det DRS-förbud i tunneln.
•••
Kimi Räikkönen är sugen på att köra rally igen, han har siktet inställt på Finlands VM-rall eftersom det passar i kalendern (f1 har sommaruppehåll då), men säger också:
– Jag måste undersöka med stallet om det är godkänt enligt mitt kontrakt.
Så frågan är väl om Lotus (tidigare Renault) gjort några förändringar i sina kontrakt efter Robert Kubicas olycka förra året. Det finns en risk att stallet säger nej med tanke på vad som hände i Italien med Kubica och han är fortfarande mycket långt i från en F1-comeback.
•••
Hej på en stund. Nu måste jag kolla in träningen.

Myten Monaco

av Anna Andersson

I morgon är det dags.

Motorerna drar igång i Monaco och vi kan börja räkna ner till årets mest klassiska och mest glamorösa F1-lopp. Tänkte därför passa på att sammanställa saker som är lite bra att ha koll på inför loppet.
• Båda träningarna körs under torsdagen. På fredagen har F1 ledigt i Monaco. ( måste vila efter festen på torsdagen), men GP2-killarna kör sitt första race.
•Statsbanan i Monaco är speciell, Alexander Wurz, numera Williams mentor, sa en gång:
– När man kör in i kurvan tänker man bara ”Helvete, jag är för sen, det slutar i muren. Men på något sätt så får man tag i bilen igen i utgången av kurvan och när man väl kan  börja göra medvetna beräkningar på hur man ska köra blir det riktigt spännande.”
På en vanlig bana kan varvtiderna förbättras med två-tre sekunder under en helg. I Monaco handlar det om sju sekunder, eller mer.
• I Monaco finns det inget utrymme för misstag. Ett misstag och du sitter i muren, ni som inte sett dokumentären om Ayrton Senna, försök att göra det. Inte bara för att den är fantastisk utan även för att de ger dig som aldrig varit i Monaco och som aldrig ens kört en privatbil på de gatorna en mycket bra bild av hur det faktiskt är att köra F1 där.
• Och gör någon ett misstag och säkerhetsbilen kommer ut, ja då kan det vara så att förutsättningarna förändras helt och ingenting blir som vi trott.
Men så har det å andra sidan varit rätt ofta i år…
• För förarna är det en mycket tuff helg, inte bara för att de ska köra så mycket och så många varv utan också när det gäller allt runtomkring. I Monaco handlar det plötsligt om 16 timmars arbetsdagar, med träningar, möten, fester och representation.
• Den klassiska välgörenhetsmatchen i fotboll mellan F1-förarna och Fürst Alberts All Star team slutade 2-2. Michael Schumacher var kapten för F1-förarna och spelade 90 minuter, även Felipe Massa och Vitalij Petrov var med.
•••
Det är Nigel Mansell som är tredje domare i Monaco. Han har haft uppgiften flera gånger tidigare. Mansell är som bekant världsmästare (1992), men han vann aldrig i Monaco.
•••
Efter segern i Barcelona verkar det som om Pastor Maldonado är den stora favoriten i Monaco. Han gillar banan, bilen passar bra där och  – varför inte?
Känns som hans far gjorde rätt när han såg till att häva den livslånga avstängning som Maldonado hade i Monaco.
•••
Sex segrare på sex lopp? Varför inte?
Vem är er favorit i helgen – och  varför?

Ferrari uppdaterar bilen – och sätter press på Massa

av Anna Andersson

Medan Red Bull först vill förstå den bil de har och sedan komma med uppdateringar har Ferrari valt en annan väg. Här kommer det ständigt ett nytt flöde av nyheter till bilen.
– Till Monaco har vi ett par nyheter som ska ge bilen mer downfoce, säger Pat Fry till Ferraris hemsida.
– Men det som är mest intressant i Monaco är att se hur bilarna kan ta hand om däcken.
Och även till de kommande loppen lovar han nyheter på bilen,, allt för att Fernando Alonso ska hänga kvar i kampen om VM så länge som möjligt.
– Det kommer att vara ett konstant flöde av uppdateringar, vi har en annan bakvinge och en annat paket till fronten på bilen när vi kommer till Kanada, berättar Fry.
– Sedan arbetar vi på ett nytt avgassystem och det finns versioner som vi testar. Vi lärde oss mycket i början av säsongen och har nu förstått problemen. Vi försöker självklart också att få alla nya delar så snabbt som möjligt på bilen.
När det gäller Ferrari är också presidenten Luca di Montezemolo mycket aktiv. I en intern skrivelse (som läckt ut) skriver han att stallet fortfarande har allt i egna händer, att VM är långt i från avgjort. Han manar också till ett fortsatt hårt jobb:
– Vi måste utnyttja vår position till max, vi måste alla ta fram det allra bästa, det gäller så väl hemma i fabriken som på banan. Det gäller även Massa som måste leverera de resultat som vi förväntar oss av honom.
Pressen på VM-tvåan från 2008 blir inte direkt mindre.
Vad är er åsikt i ämnet?
•••
Är det så, har Michael Schumacher gjort sitt i F1?
Har han haft otur i år eller är det så att han inte är tillräckligt bra? Vad anser ni – och om han lämnar, vem ska ersätta honom?
Är Paul di Resta ett bra val?
•••
Hos Red Bull är medarbetarna däremot lite oroliga. Stjärndesignern Adrian Newey ska köra Lamborghini Blancpain Super Trofeo  om två veckor och han har en viss tendens att krascha. Sedan 2006 har han lämnat tävlingsbanan med ambulans vid två tillfällen, senast 2010.
•••
Seger i Barcelona, i Monaco hoppas Williams på poäng. Skulle däremot tro att Pastor Maldonado har en annan målsättning. Han älskar banan och han älskar att vinna…. Förresten ska Bruno Senan köra hela fredagen både i Monaco och Montreal.
•••
Pirelli räknar med att det inte blir några större problem med däckslitage under Monacos GP.

Sponsor kräver att F1-förare på flera miljoner

av Anna Andersson

I går kom det fruktansvärda nyheter från Italien om en jordbävning  där minst sex personer har omkommit och ett 50-tal skadats. Flera kulturhistoriska arv har totalförstörts. Jordbävningen hade sitt centrum i regionen Emilia-Romagna där den största staden heter Modena. Inte långt därifrån ligger Ferraris fabrik, i Maranello, men det italienska F1-stallet verkar ha klarat sig utan några skador.
– Allt verkar vara okej, meddelar Ferrari via twitter.

•••

Red Bull däremot verkar lite svajiga inför helgens lopp i Monaco. Inga nya delar tillbilen, först måste vi förstå de som vi har är mottot. Och de 15 km/timmen som man anser sig sakna – ja de lär inte behövas i Monaco direkt.

•••
Så är dat dags för däcken i de kommande fyra loppen. Pirelli meddelar följande:
Monaco: Supermjuka (röd markering) och mjuka (gul markering).
Montreal – samma som i Monaco ( det ska inte regna i år)
Valencia: Här är det något hårdare gummi som används, mjuka och den mellanhårda gummiblandningen.
Silverstone: En riktig utmaning med tanke på vädret i England, i år är det de mjuka och de hårda däcken som ska göra jobbet. Det betyder att det kan bi stora skillnader på varvtiderna beroende på vilka däck förarna använder sig av.
•••
Mercedes med Michael Schumacher och Nico Rosberg anses vara lite av ett landslag inom F1 sporten i det här landet och nu ska de önska fotbollskillarna lycka tillinför EM-turneringen i Ukraina.
Undrar vem det är som behöver flest lyckönskningar egentligen….

…annars förklarar Mercedes CEO Nick Fry att Paul di Resta är ett intressant namn den dagen Schuamcher lägger av.

•••
Minns ni Robert Doornbos? Holländaren var trea i F3000  2004 och fick sedan jobb so testförare hos Jordan. Han gick vidare till  Minardi där han ersatte Patrick Friesacher (vars pengar tog slut). Som bäst körde han in två 13:e platser och han fick sedan chansen hos Red Bull 2006 när Christian Klien fick sparken. Det var ingen större succé och holländare försvann  till Champcar, men nu är hans namn hett igen. Enligt ”De Limburger” är det nu en gammal sponsor som kräver tillbaka så mycket som elva miljoner euro. Harry Muerman anser att det var ett lån som han betalade Doornbos mellan 2005 och 2008 – holländaren däremot hävdar att det handlar om sponsring.
•••
Vi laddar för Monacos GP och kom i håg att det är en värld där allt är annorlunda – exempelvis så tränar man på torsdag och fredagen är ledig.

Ferrais hårda kritik mot Massa

av Anna Andersson

Kritiken mot Felipe Massa är hård. Själv säger han att han har teamet bakom sig och att han absolut inte har påverkats av den hemska olyckan 2009 när han fick en metallfjäder i hjälmen och bara var någon centimeter i från att bli blind.
Det tog honom ett halvår att ta sig tillbaka till sporten, men han har inte alls visat upp samma form igen.
Själv hävdar han att olyckan inte har någonting med hans prestation att göra.
– Det hade varit så att jag inte längre haft samma vilja att vinna och samma mod som jag hade före olyckan, hur kan man då förklara att jag fortfarande är en av de bästa i starten och när det handlar om omkörningar så är jag inte den som tar ett steg tillbaka, säger han.
– Jag känner ingen skillnad på hur jag är i dag och hur jag var före olyckan.
Men det finns många som pratar om att Monacos GP kan bli hans sista, det spekulerade en av mina källor i när vi pratades vid senast, medan en sådan som Vitalij Petrov säger att Massa mycket väl kan få sparken under sommaruppehållet.
– Jag tror inte att de sparkar honom nu, inte före semestern i augusti, säger Petrov, till ryska Ria Novosti.
Det är sex lopp kvar.
•••
Mercedes har ännu inte skrivit under Concorde Agreeent, men enligt Bernie Ecclestone är det bara en tidsfråga.
•••
Inte heller i år är det tillåtet att använda sig av DRS i tunneln under Monacos GP.
•••
Williams dementerar ryktet om att Bruno Senna snart ersätts av talangen Valtteri Bottas som också är testförare i teamet.
•••
Eric Boullier beskriver Kimi Räikkönen som ett vilddjur…
•••
Jag ber om ursäkt för mitt tidigare misstag och mitt klantiga sätt att uttrycka mig. Tankanordningen på Pastor Maldoanados bil misstänks alltså ligga bakom branden i Williams garage.

Förre stjärnan: – Kimi vinner i Monaco

av Anna Andersson

Ett par dagar efter Barcelonas GP, bloggen har legat stilla. Jag har varit ledig, men gör nu ett inhopp i dag fredag (som alltid, det är ju trots allt motorsida i tidningen varje lördag och det ska absolut produceras så sent som möjligt så klart).
När det gäller F1 har det varit ganska lugnt i veckan, men det sägs nu att den brand som bröt ut i Williams garage kan ha orsakats av bränsletanken till Pastor Maldonados bil.
Samtliga av Williams skadade medarbetare har nu lämnat Spanien och är tillbaka i England. FIA och Williams undersöker nu vad som orsakade branden och de senaste misstankarna är alltså att det kommer från Pastor Maldonados bil, den bil som också vann Barcelonas GP.
Bruno Senans bil skadades svårt i branden och McLaren har nu erbjudit sin hjälp om de behöver låna utrustning.
•••
Petrov sponsrar Petrov…jo Caterham presenterar nu en ny rysk sponsor, Russian Helicopters, och generaldirektören heter Dimitri Petrov.
men han är inte alls släkt med Caterhams ryske förare Vitalij.
•••
Efter segern i Barcelona är Pastor Maldonado säker – det kommer ler segrar.
Kanske redan i Monaco nästa helg. Det är hans absoluta favoritbana.
•••
Martin Whitmarsh hoppas att McLaren kan skriva ett nytt långt kontrakt med Lewis Hamilton. Men än är det inte klart, stallchefen undrar lite över när….
•••
Conor Daly, son till den förre F1-föraren Deerek Daly, har fått köra ett test för Force India. Ett test där han körde ett aerodynamiktest rakt ram. Det går bra för USA nu, nyligen körde ju Alexander Rossi för Caterham.
•••
Mika Salo tror att det är Kimi Räikkönen som vinner i Monaco.
Vad tror ni?
Får vi den sjätte segraren på sex lopp?

Sida 291 av 390