Ferraris nya lösning
avFerrari har haft problem med däcken, inte med de två mjuka versionerna som förde Fernando Alonso till en andraplats i Monaco, utan med de hårda. Den senaste veckan har teamet arbetat hårt för att hitta lösningen och Pat Fry tror att det kommit en bra bit på väg. Han medger att det stora problemet är att få upp rätt temperatur i däcken, men hoppas att teamet nu har löst det och kan gå vidare.
Fördelen för Ferrari är att det i Montreal återigen handlar om de mjuka och de supermjuka däcken. De fungerade ju bra i Monaco.
Dessutom kommer de med uppdateringar som enligt teamet är så bra att de nu planerar för att vara jämsides – och kanske till och med förbi Red Bull.
XXX
Kanadas GP är ett lopp där bromsarna kan fälla avgörandet, det finns inte någon annan bana där det bromsas så tufft som i Montreal. Dessutom så slits däcken hårt och ger oss ännu ett spännande element.
Så vilka är era favoriter? Vem vinner i Montreal?
Sebastian Vettel har aldrig vunnit där, Lewis Hamilton tog väl sin första seger i just Kanada och Michael Schumacher har rekordet med sju segrar.
XXX
Hej och hå, i dag kommer jag att vara utan dator en stund. Till dess att tekniken har fått ordning på det stora problemet – att slå på den.