Det ska löna sig att betala skatt

Efter höstens alla skandaler har Stockholms stad låtit den moderatanknutna PR-byrån Kreab putsa riskkapitalbolaget Caremas anseende. Det avslöjar SVT i dag.

För 155 625 kronor köpte staden träning med kamera, framtagande av budskap, planering av anhörigmöte och rådgivning kring mediehantering.

Tillförordnade stadsdirektören Staffan Ingvarsson beställde Kreab-tjänsterna av Bengt Ludvigsson, Sverigechef på Kreab. Tidigare var Ingvarsson kanslichef för Moderaterna i Stockholm och Ludvigsson arbetade som stabschef för Moderaterna.

Hittills i år har Kreab fakturerar Stockholms stad över nio miljoner kronor. Bland annat har man tagit hjälp för att sälja in stadshusalliansens syn i Slussen-frågan. 

Vilka det är som betalar fakturorna till Kreab och hjälper borgarna i stadshuset att hantera politiska skandaler, skydda privata företag och vinna politiska frågor? Jo, det är skattebetalarna i Stockholm. Tax money in action, som amerikanerna brukar säga.

Glad Lucia, förresten!

Daniel Swedin

Läs också:
Alliansfritt Sverige: Hur Moderaterna och Carema blåser skattebetalarna i fem enkla steg

Senaste inläggen