Startsida / Inlägg

Få vill marknadsföra sig på SD:s möte

av Erik Nises

På övriga partiers stämmor, kongresser eller vad de nu väljer att kalla dem, brukar det krylla av företag och organisationer som marknadsför sina varor eller idéer. 

På Sverigedemokraternas landsdagar hittar man dock inget sådant. 

Däremot ett litet bord där partiet själv säljer allt från ölöppnare och paraplyer till reklamkondomer. Och så en ljudbok av Ian Wachtmeister – greven som tillsammans med Bert Karlsson startade Ny Demokrati och tog sig in i riksdagen 1991 och åkte ut i valet därefter. På senare tid har Ian Wachtmeister fungerat som någon typ av rådgivare åt Jimmie Åkesson.  

sdljudbok.JPG sdkondomer.JPG

Fotnot: kådisarna från kvinnoförbundet är prydda med texten: ”Abort är inget preventivmedel”. 

/Erik Nises

  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson, Elvira S Barsotti och Filip Elofsson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB