Startsida / Inlägg

Veckans roligaste: Jerry Seinfeld ska föryngra Microsofts image

av Peter Pettersson

Microsoft känner att den yngre generationen alltmer söker sig till Apples datorer. Apple har en yngre, hippare image. Något som bolaget satsat hårt på i sin marknadsföring. I den amerikanska tv-reklamen är The Mac-guy en yngre, trendig kille, typ universitetsstuderande, jobbar på reklambyrå eller mediaföretag och The PC-guy en medelålders man med chinos, slips och kavaj. Typ revisor eller statlig tjänsteman.

Det vill nu Microsoft förändra med den 54-årige Jerry Seinfeld.


Jaha, hurdå?
Är budskapet ingen slips längre?

  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Nils Höglander och Aleksandra Wojcik
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB