Startsida / Inlägg

Lägre priser och inga tak är bättre än annonskampanjer

av Peter Pettersson

16 av världens största it- och telekombolag ska satsa motsvarande sju miljarder kronor på att marknadsföra mobilt bredband det närmaste året. I Sverige verkar det vara rätt onödigt. Mobilt bredband är glödhett ändå.
Men om man vill öka användningen finns det bättre sätt att använda sju miljarder.
• Sänk priserna – 199 kronor i månaden kan inte vara hugget i sten
• Minska roamingkostnaderna i utlandet ytterligare – ingen vill få en utlandsresa förstörd med räkningar för mobilt bredband på tiotusentals kronor.
• Slopa maxtak för hur mycket man får surfa innan hastigheten sänks (sånt trams som Telia och Tele2 envisas med fortfarande). Maxtak uppmuntrar inte till ökad användning av mobilt bredband.

  • Tjänstgörande redaktörer: Hans Österman och Julia Wide
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB