Startsida / Inlägg

Mer än ett dussin nya mobiler från Samsung

av Peter Pettersson

Någon finanskris verkar inte råda på Samsung. Chefen för Samsungs globala mobilverksamhet JK Shin räknar istället med att bolaget ska fortsätta växa på mobilmarknaden i år.
En marknad som de flesta bedömmare anser kommer att minska med cirka tio procent istället för att fortsätta växa som den gjort varje år hittills.
Men sett ur svenskt perspektiv innebär det ändå att cirka tre miljoner mobiler kommer att säljas i år. Så det finns en marknad för nya mobiler även när det är ekonomisk recession.
Samsung är den tillverkare som verkligen ansträngt sig för att göra en mobil för varje livsstil.
Nya i år är musikmobilerna i Beat-edition som fått teknik från Bang & Olufsen. Klart spännande design. Vi får se vad musikintresserade ungdomar tycker om dem.
  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB