Startsida / Inlägg

Tystare tv-reklam i Usa

av Peter Pettersson

Federal Communications Commission, fcc, som är den amerikanska motsvarigheten till Post- och telestyrelsen, pts, har beslutat att ljudet på tv-sändningarna inte får höjas när det är reklamavbrott. Allt ljud ska ha samma nivå oavsett vad det är man sänder.

De nya reglerna träder i kraft först 1 december nästa år. Men de vore ju en nåd att stilla bedja om även i Sverige. Det är ju en av de faktorer som gör reklam-tv mindre uthärdlig. Tur att time-shift uppfunnits…

  • Tjänstgörande redaktör: Johan Edgar
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB