Startsida / Inlägg

Amerikanska tv-mätningar tar klivet in i internetåldern

av Peter Pettersson

Det kan tyckas vara på tiden. Det dominerade mätinstitutet för amerikanskt tv-tittande, Nielsen ratings, börjar nu mäta även webb-TV-chef streaming. Fram till nu har Nielsens struntat i den explosionsartade ökningen av tv-tittande på datorer, surfplattor och smarta mobiler. Ska bli intressant att se hur det påverkar tittarsiffrorna för amerikanska tv-shower och vilka som överlever.

  • Tjänstgörande redaktörer: Love Isakson Svensén, Elin Wieslander och Elvira Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB