Startsida / Inlägg

Google Glass läggs ned och återuppstår

av Peter Pettersson

Google har meddelat att den första generationen Google Glass kommer att försäljningsstoppas inom kort.

Det är dock inte samma sak som att Google Glass försvinner.

Visserligen har Googles smarta glasögon inte blivit någon större framgång. Men det hindrar inte att Google redan planerar för nästa steg.

När den första generationens glasögon läggs i malpåse kommer de att ersättas av glasögon som tillverkas av andra tillverkare men med Googles teknik inbyggd.

Bland de företag som kommer att utveckla  smarta glasögon med Googles teknik finns italienska Luxottica.

Luxottica är en doldis för många, men är det företag som äger flest kända glsögonvarumärken i världen i dag.

Ray-Ban, Oakley, Versace, Prada, Dolce & Gabana och Armani är bara några av de varumärken Luxottica kontrollerar.

  • Tjänstgörande redaktörer: Sandra Christensen och Alex Rodriguez
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB