Startsida / Inlägg

Gopro drar ned när försäljningen dippar

av Peter Pettersson

Det är inte samma tryck i efterfrågan på actionkameror längre. Senaste halvåret har försäljningen bromsat upp generellt och inte minst för marknadsledaren Gopro.

Sämre försäljning än väntat under fjärde kvartalet, inklusive julhandeln, och ökad konkurrens från ett gäng aktörer som också erbjuder actionkameror gör nu att Gopro skär ned och låter 100 anställda gå. (I september hade Gopro strax under 1 500 anställda).

Så nedskärningen är inte så dramatisk men den visar på en vikande trend för actionkameror. Vi får se om den håller i sig under 2016.

  • Tjänstgörande redaktör: Elliot Morseth Edvinsson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB