Startsida / Inlägg

Spelbolag bryter mot lagen

av Peter Pettersson

Med tanke på hur mycket reklam för nätspel som visas på svensk tv kan man ju dra slutsatsen att konkurrensen om kunderna är hård. Men det ursäktar inte att spelföretag bryter mot marknadsföringslagen.

Enligt marknadsföringslagen är det inte tillåtet att skicka e-post, sms/mms eller fax i marknadsföringssyfte utan att konsumenten först samtyckt till det. (källa: Konsumentverket).

Därför blev jag minst sagt förvånad när ett reklam-sms från spelföretaget Leo Vegas dök upp i min mobil. Bortsett från några trisslotter och lottorader hos Svenska Spel de senaste tio åren spelar jag inte. Inte ens när jag besöker Las Vegas för CES i januari varje år.

IMG_1100

Jag har inte haft och kommer inte att ha någon affärsrelation med spelföretaget Leo Vegas. Och jag har absolut inte samtyckt till reklam-sms från Leo Vegas.

Inte nog med att bolaget gör usel tv-reklam med en hord föredettingar,  nu ska det skita ned min mobil också.

Oönskade sms kan du för övrigt anmäla till Konsumentverket genom att klicka på den här länken 

Kom ihåg att skriva av meddelandet och uppge vilket telefonnummer det skickats från. Och framför allt, anmäl allt du inte beställt eller samtyckt till. Att bara knyta handen i fickan och svära hjälper inte.

  • Tjänstgörande redaktör: Elliot Morseth Edvinsson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB