Startsida / Inlägg

Apples nya driver på försäljningsökning för smarta klockor

av Peter Pettersson

graphyFörsäljningen av smarta klockor ökade under tredje kvartalet med 60 procent jämfört med samma period i fjol, visar nya siffror för analysföretaget Canalys.

Totalt såldes 6,1 miljoner smarta klockor under kvartalet. Av de stod Apples Watch Serie 1 och Serie 2 för 2,8 miljoner enheter. Vilket ger Apple en marknadsandel på drygt 45 procent.

Men Canalys analytiker påpekar att det fortfarande finns osålda Serie 1-klockor i kanalen och att Apple behöver satsa på aggressivare marknadsföring för att få den positiva trenden att hålla i sig under fjärde kvartalet.

  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Filip Elofsson, Kristina Jeppsson, och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB