Startsida / Inlägg

Samsung satsar på mikro-led för konsumenter

av Peter Pettersson
Namnlöst-1

 

Samsung håller sig fortfarande borta från OLED-tv som domineras av LG. När man förhandsvisade nyheter på hotel Aria i Las Vegas som ska visas upp på CES när mässan startar på tisdag, var det en fortsatt satsning på QLED Samsung visade upp. Med uppskalning med AI-stöd till 8K.
IMG_1615Men mest intressant var lansering av mikro-LED för konsument. Tidigare har den tekniken bara använts kommersiellt på stora, dyra väggdisplayer och på arenor. Men nu kommer åtminstone en 75-tummare som kan komma till Sverige redan under 2019.

Priset är inte klart. Men någonstans upp emot 1000 kronor per tum får man nog räkna med.

En annan intressant nyhet för ägare till Samsung-tv av nyare snitt är att de kommer att få stöd för Itunes och Airplay med en mjukvaruuppdatering inom kort.

  • Tjänstgörande redaktörer: Elin Wieslander, Filip Elofsson och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB