Startsida / Inlägg

Tele 2 har landets sämsta kundtjänst

av Peter Pettersson

Tele 2 har haft stora problem med sitt faktureringssystem senaste tiden. För ett tag sedan tvångshöjde man abonnemangsavgiften för de obegränsade abonnemangen. Det är ett oskick i sig.

Men ovanpå det fakturerade man kunder som tvingats acceptera det nya priset en uppsägningsavgift på över 500 kronor. Helt hårresande. Sedan Tele 2 upptäckte felet fick kunderna ett sms med förklaring och ursäkt och information om att de kunde dra av uppsägningsavgiften. Det skulle givetvis inte ha varit någon överhuvudtaget.

För dem som har de äldre obegränsade abonnemangen inskränkte sig felet till att man tog ut prishöjningen för tidigt. De ska nu låna ut de pengarna räntefritt till Tele 2 i en månad mot ett avdrag på kommande faktura…

Suck!

Om man i fredags försökte kontakta Tele 2:s kundtjänst för att fråga om fakturan, var väntetiden timslång. Jag la på efter dryga timman.

Tänkte att jag försöker i dag istället.

Efter att ha valt med nummer vart jag ville blir kopplad och slagit in mitt personnummer och legitimerat mig med Bank-ID (annars talar inte Tele 2:s kundtjänst med mig), möttes jag av en datorröst som upplyste mig om att väntetiden beräknades till minst 50 minuter!

Ridå!

Och jag undrar fortfarande varför jag betalar för två eSIM till min Apple Watch, när jag bara har en…

  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Filip Elofsson, Kristina Jeppsson, och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB